استون مارتین ولینت فقط ۳۸ دستگاه/ اولی برای فرناندو آلونسو(+فیلم و عکس)

پیشرانه ۵.۲ لیتری توربو دوقلو ۱۲ سیلندر خورجینی استون مارتین ولینت توانایی تولید ۷۳۵ اسب بخار نیرو را دارد که ۳۰ اسب بخار بیشتر از مدل ولور است.

عصر ایران - استون مارتین به تازگی از یک خودرو ویژه پیست دارای مجوز راندن در خیابان رونمایی کرد. ولینت محصول جدید استون مارتین یک ابرخودرو بسیار آیرودینامیک مبتنی بر خودرو کوپه استون مارتین ولور (Aston Martin Valour) است. این خودرو به یک پیشرانه 12 سیلندر مجهز است که توانایی تولید 730 اسب بخار نیرو را دارد. وظیفه انتقال نیروی پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده دستی شش سرعته است.

ولینت کاری را برای استون مارتین انجام می دهد که می توان گفت 911 جی‌تی3 آر اس برای شرکت پورشه انجام می دهد. این یک نسخه جذاب تر و اسپرت تر از استون مارتین ولور است که در آن عملکرد بر راحتی اولویت دارد. به گفته استون مارتین، ایده ساخت ولینت توسط فرناندو آلونسو، راننده فرمولا 1 این شرکت مطرح شد.

طراحی بیرونی

بر همین اساس، استون مارتین ولینت (Aston Martin Valiant) به مجموعه ای از قطعات آیرودینامیکی از جمله قسمت جلو باز طراحی شده با یک اسپلیتر بزرگ، یک بال ثابت در قسمت عقب و یک دیفیوزر بسیار بزرگ مجهز شده است. بدنه این خودرو برای بهبود جریان هوا تغییر شکل داده شده و به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.

رینگ های 21 اینچی منیزمی خودرو در مجموعه ای از دیسک های آیرودینامیک پوشیده شده اند تا آیرودینامیک اطراف خودرو را هرچه بیشتر افزایش دهند. طراحی این رینگ ها با الهام از مدل استون آر اچ ای ام/1 (RHAM/1) حاضر در مسابقات لو مان در اواخر دهه 1970 صورت گرفته است. در پس این رینگ ها، ترمزهای کربن-سرامیک 16.1 اینچی در جلو و 14.1 اینچی در عقب قرار دارند.

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت از یک زیر فریم عقب چاپ سه بعدی شده، یک لوله گشتاور تیتانیومی، و یک باتری سبک وزن لیتیوم یونی استفاده می کند که این بخش ها همراه با هم کاهش وزن 23 کیلوگرمی را موجب شده اند.

سامانه تعلیق ولور حذف شده و مجموعه ای از دمپرهای Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) به کار گرفته شده است. این مجموعه فوق العاده را می توان در فورد ماستنگ جی تی دی، فراری پروسانگوئه و ایندی‌کارهای مدرن یافت.

نیروی پیشران

پیشرانه 5.2 لیتری توربو دوقلو 12 سیلندر خورجینی استون مارتین ولینت توانایی تولید 735 اسب بخار نیرو را دارد که 30 اسب بخار بیشتر از مدل ولور است. میزان گشتاور اما بی تغییر و برابر با 555 پوند-فوت باقی مانده است. به گفته سخنگوی استون مارتین، این نتیجه محدودیت گشتاور برای جعبه دنده بوده است. جعبه دنده شش سرعته برای توزیع وزن بهتر در قسمت عقب خودرو نصب شده است. همانند خودرو ولور، دیفرانسیل لغزش محدود یک واحد کاملا مکانیکی است.

استون مارتین ولینت

طراحی داخلی

کابین استون مارتین ولینت دارای تجهیزات مسابقه ای شامل یک نیم قفس، مجموعه ای از صندلی های ریکارو پودیوم و کمربند ایمنی چهار نقطه ای است. در طراحی داخلی خودرو از فیبر کربن و آلکانترا استفاده شده است و یک اهرم تعویض دنده در معرض دید نیز جلب توجه می کند.

استون مارتین ولینت؛ یک ابرخودرو تولید محدود

تولید استون مارتین ولینت به 38 دستگاه محدود شده است. برچسب قیمت هر خودرو به آپشن های مورد استفاده در آن بستگی خواهد داشت، اما میانگین قیمت فروش برابر با 2 میلیون پوند (حدود 2.5 میلیون دلار) خواهد بود. تحویل ولینت قرار است از فصل چهارم سال 2024 آغاز شود و انتظار می رود فرناندو آلونسو اولین خودرو را دریافت کند.

استون مارتین ولینت برای نخستین بار در جشنواره سرعت گودوود در ماه ژوییه 2024 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

استون مارتین ولینت

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر