هشدار نارنجی استقرار توده هوای گرم روی خوزستان

در هشدار سطح نارنجی شماره ۱۲ امروز (۱۳ تیرماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، استقرار توده هوای گرم و افزایش دما پیش‌بینی شده است.

اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
 
به گزارش ایسنا، در هشدار سطح نارنجی شماره 12 امروز (13 تیرماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، استقرار توده هوای گرم و افزایش دما پیش‌بینی شده است.
 
 زمان شروع پدیده روز جمعه 15 تیرماه و زمان پایان آن روز شنبه 16 تیرماه خواهد بود. نوع مخاطره نیز وقوع دماهای 44 درجه و بالاتر پیش‌بینی شده است.
 
منطقه اثر این پدیده در اغلب مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی خواهد بود.
 
گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری مخاطرات این شرایط هستند.
 
صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و ... در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت توصیه می‌شود. در صورت روشن کردن آتش در مراتع نیز از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل باید اطمینان حاصل کرد. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر