پخش مجدد سریال مختار بسیار هم خوب است ...

این مهمترین پیام مختارنامه است که واقعا باید هر سال به آن دوباره فکر کنیم به همین دلیل پخش هر ساله این سریال، علی الخصوص در شرایط فعلی جامعه واقعا لازم و ضروری است.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - با نزدیک شدن به ماه محرم، پخش مجدد سریال مختارنامه از تلویزیون بحث‌های جدیدی به راه انداخته است که قابل توجه است.

منتقدان بر این باور بودند که پخش بی‌رویه این اثر فاخر از تلویزیون، به جایگاه ویژه آن در بین مخاطبان لطمه می‌زند؛ چنانچه در سال‌های گذشته و در فضای مجازی برخی مواقع شاهد شوخی‌هایی با تلویزیون برای پخش هرساله «مختارنامه» بودیم.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما هم امروز  (چهارشنبه 13 تیر) در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: «مختارنامه جزو درخواست‌های همیشگی مردم است و ما هم به آن احترام می‌گذاریم و امسال هم این سریال را در ایام محرم پخش می‌کنیم»

سریال مختارنامه اولین قسمت آن 9 مهرماه 1389 از شبکه یک سیما پخش شد و تا 24 تیر سال 1390 ادامه داشت البته همزمان از شبکه قرآن هم پخش می‌شد. 

مختارنامه

روزنامه فرهیختگان بررسی کرده است که بعد از 13 سال از اولین پخش این سریال تا به امروز تلویزیون چه مدت زمانی را به آن اختصاص داده است و نوشته است: 

«این مجموعه 40 قسمت دارد که هرکدام از آن‌ها 60 دقیقه‌ای است. در همان سال اول این سریال به‌صورت همزمان از شبکه‌های یک، قرآن و آی‌فیلم پخش می‌شد. بعد از آن هم 11 سال از شبکه قرآن و آی‌فیلم بازپخش شد. در شهریور سال 98 از شبکه چهار و در سال 1400 هم از شبکه افق مجدد پخش شد. 

درکنار این‌ها با درنظر گرفتن این موضوع که حدود 30 شبکه استانی داریم و با احتساب اینکه حتی اگر هرکدام از این شبکه‌ها فقط یک‌بار این سریال را پخش کرده باشند به عدد قابل‌توجهی در این سال‌ها می‌رسیم.

صداوسیما بدون‌ احتساب پخش تکرار سریال و با درنظر گرفتن پخش اصلی در هر شبکه، دو هزار و 220 ساعت را در این سال‌ها به مختارنامه اختصاص داده، یعنی بیش از 90 روز با مختار در ایام محرم.»

 بعد از 11 سال پخش این سریال در سال 1402 استثنا بود و مدیران صداوسیما به پخش یک فیلم سینمایی از این مجموعه بسنده کردند. 

اما واقعیت این است که علیرغم این همه بازپخش باید یک نکته را مد نظر داشت و آنهم این است که نباید فقط از منظر شخصی به این مجموعه نگاه کرد، شاید جمعیت زیادی از سال 1389 تا به امروز این سریال را دیده باشند ولی برای قشرهای مختلفی از جامعه همچنان دیدن ان مجموعه لذت بخش و جذب یاحتی ضروری است. 

مختارنامه

افراد بسیاری هستند که در ایام محرم از دیدن مختارنامه جدای از بحث یک سریال تلویزیونی حتی با آن ارتباط معنوی پیدا کرده‌اند و از تکرار هر ساله آن لذت می‌برند، مانند دوباره گوش دادن به روضه یا شعری خاص درباره قیام کربلا در همین ایام.

جوانان و نوجوانانی هم وجود دارند که شاید تا به حال به هر دلیلی این مجموعه را ندیده باشند و امسال این فرصت را به دست می‌آ‌ورند.

از همه مهمتر این است که با هر بار دیدن این مجموعه می‌تواند دوباره این تلنگر رو به ما بزند که افراد ریاکار و منافق چگونه باعث می‌شوند که در بزنگاه‌های تاریخ اصالت یک نهضت به انحراف کشیده شود.

شاید این مهمترین پیام مختارنامه است که واقعا باید هر سال به آن دوباره فکر کنیم به همین دلیل پخش هر ساله این سریال، علی الخصوص در شرایط فعلی جامعه واقعا لازم و ضروری است.

باقی بقایتان ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر