عارف: اگر می خواهیم ایران برای ایرانیان باشد، باید به پزشکیان رای دهیم

اگر به ایرانی آباد، آزاد و سربلند و مقتدر و پاسخگو به مطالبات مردم اعتقاد داریم و اگر می‌خواهیم ایران برای ایرانیان باشد باید به پزشکیان رای دهیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اگر به ایرانی آباد، آزاد و سربلند و مقتدر و پاسخگو به مطالبات مردم اعتقاد داریم و اگر می‌خواهیم ایران برای ایرانیان باشد باید به پزشکیان رای دهیم.
 
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان شامگاه چهارشنبه 13 تیر 1403 در آخرین تجمع انتخاباتی حامیان پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیای تهران برگزار شد گفت: از مردم خوب کشورمان که در جمعه گذشته زمینه را برای انتخاب یک رئیس جمهور اخلاق  مدار، متعهد و کاردان فراهم کرده‌اند، تشکر می‌کنم و انشاءالله در جمعه آینده مردم خوب کشور کار ناتمام خود را تمام خواهند کرد.
 
وی افزود: اگر روند مسائل و رویدادهای سیاسی چهار دهه گذشته را مرور کنیم در یک ارزیابی کلی به دو دیدگاه و تفکر و شیوه حکمرانی در کشور می‌رسیم؛ یک دیدگاه که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن دارد همواره پایبند شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری و مردم را باور دارد اما دیدگاه دوم که نظام را یک نظام ایدئولوژیک می‌داند و نگاهی قیم مآبانه و انحصار طلبانه به مردم دارد پایبند به استمرار حضور خود به هر قیمت و هزینه‌ای دارد و این دیدگاه ریشه در تفکر حجتیه دارد. در دیدگاه اول، وظیفه حکومت نشان دادن راه و فراهم آوردن امکانات لازم برای حرکت و پیشرفت در چارچوب قانون است و مردم اصالت دارند اما در دیدگاه دوم که اصالت را به ماندگاری خود می‌دهد،  وظیفه حکومت را رساندن مردم به مقصد نهایی با هر هزینه و قیمتی میداند و قانون و اجرای آن بهانه‌ای برای تحقق  منویات خود می‌باشد.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در دیدگاه اول، مردم ولی نعمت دولتمردان هستند و حرف آخر را مردم می‌زنند و دولت خدمتگزار مردم است اما در نظر دیدگاه دوم مردم زینتی بیش نیستند و تصمیمات توسط جریان خاصی اتخاذ می‌شود و مردم باید معنویات و دستورات این جریان را عملی کنند و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست. در دیدگاه اول قانون اصالت دارد و اجرای قانون یک اصل است اما در دیدگاه دوم قانون نقش پوششی و تشریفاتی دارد و ملاک تحقق منویات این جریان است. 
 
در دیدگاه اول همه مردم از حقوق برابر برخوردارند و مردم سالاری دینی و عدالت اجتماعی مورد توجه است اما در دیدگاه دوم مردم برای من بیاد و نظرات سلایق گروه‌های خاص هستند و با هر اختلاف نظری با حاکمیت برخورد تند می‌شود. در دیدگاه اول سرنوشت کشور را مردم تعیین می‌کند و در دیدگاه دوم مردم صرفاً مجری منویات افراد خاص هستند و سرنوشت کشور را این افراد تعیین می‌کنند.
 
عارف تأکید کرد: امروز کشور ما بر سر یک دوراهی قرار دارد؛ نتیجه انتخابات دور اول در جمعه گذشته، رقابت بین دو نفر را نتیجه نداد بلکه ما روبرو شدن این دو دیدگاه و دو تفکر و این دو روش حکمرانی را شاهدیم؛ صاحبان اصلی این کشور یعنی مردم باید در جمعه آینده تصمیم بگیرند که کدام رویکرد باید حاکم شود؛ حاکمیت قانون اساسی و اجرای دقیق همه اصول آن از جمله اصول فصل سوم که مربوط به حقوق ملت است یا حاکمیت یک سلیقه و شیوه خاص بسته و قیم مآبانه و انجمن حجتیه‌ای در کشورداری.
 
وی اظهار کرد: اگر به ایرانی آباد، آزاد و سربلند و مقتدر و پاسخگو به مطالبات مردم اعتقاد داریم و اگر می‌خواهیم ایران برای ایرانیان باشد باید به پزشکیان رای دهیم. همچنین اگر می‌خواهیم بمانیم و پیشرفت کنیم باید دیدگاه اول بر کشور حاکم شود و  اگر می‌خواهیم مردم یعنی صاحبان اصلی کشور تصمیم گیرنده باشند باید پزشکیان بیاید. اگر می‌خواهیم به مطالبات 60 درصد مردمی که در دور اول نیامدند رسیدگی شود و گفت‌وگوی ملی ملاک رفع کدورت‌ها باشد باید به پزشکیان رای دهیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر