حجت‌الاسلام جباران:

دایره‌المعارف هنر اسلامی تدوین می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: عضو انجمن مطالعات نظری هنر با اشاره به تدوین دایره‌المعارف هنر اسلامی، ابراز کرد: در این دایره‌المعارف در مورد متون دینی مربوط به هنر بحث شده و این نظریات پس از استخراج و ارزش‌گذاری، در اختیار اهل هنر قرار می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین جباران، سه‌شنبه، 8 بهمن‌ماه، در آیین رونمایی از سایت انجمن مطالعات نظری هنر بیان کرد: در مسئله زیبایی‌شناسی هیچ متنی که برگرفته از متون اسلامی باشد، نداریم و در این زمینه با فقر جدی مواجه هستیم.



وی افزود: رویکرد ترجمه در موضوع زیبایی‌شناسی، طرفداران بسیاری دارد، ولی هیچ کسی حاضر نیست در این زمینه به تألیف کتاب بپردازد؛ لذا با توجه به خلأیی که در این زمینه وجود دارد، اهل هنر برای فعالیت‌های اجرایی، منابع تئوریک ندارند.



عضو انجمن مطالعات نظری هنر لزوم ورود حوزه به تدوین مباحث تئوریک را ضرورتی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: وظیفه حوزویان است که منابع تئوریک را در اختیار اهل هنر قرار دهند.



وی با اشاره به تدوین دایره‌المعارف هنر اسلامی، ابراز کرد: در این دایره‌المعارف در مورد متون دینی مربوط به هنر بحث شده است و این نظریات را پس از استخراج و ارزش‌گذاری، در اختیار اهل هنر قرار می‌دهیم.



حجت‌الاسلام جباران با اشاره به این‌که فاز نخست تدوین این دایره‌المعارف در خصوص مباحث هنری و اعتقادی است، تصریح کرد: این بخش برای بهار سال آینده آماده ارائه و عرضه خواهد شد.



عضو انجمن مطالعات نظری هنر تصریح کرد: بخش مربوط به مباحث فنی هنر، سبک نقاشی و دیگر ابعاد هنری که برگرفته از هنر دینی هستند، در آینده انجام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان