ماهان شبکه ایرانیان

جلال حسینی و همکاری با سومین سرمربی قرمزها

کریم باقری جدید پرسپولیس؟

شماره روزنامه: ۶۰۵۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ...

سرمربی جدید پرسپولیس در اولین نشست خبری‌اش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. نخستین مصاحبه گاریدو در ایران حاشیه و جنجال خاصی نداشت؛ اما به‌طور کلی می‌توان دو نکته کلی را از آن استخراج کرد.

جمله امیدوارکننده یا ناامیدکننده؟

گذشته از یکسری جملات مرسوم و رایج با این مضمون که: «افتخار می‌کنم سرمربی تیم بزرگ و پرهواداری مثل پرسپولیس شده‌ام»، گاریدو در بخش مهم‌تر سخنانش این‌طور به روند جذب بازیکن توسط سرخپوشان ورود کرد: «من تمام امور نقل‌وانتقالاتی تیم را به مدیران باشگاه یعنی آقایان رضا درویش و حسین بادامکی سپرده‌ام. البته اگر مشورتی بخواهند، من نظرم را خواهم گفت.» این اظهارات گاریدو، واکنش‌های متفاوتی را در پی آورده است؛ برخی آن را به انفعال این مربی نسبت داده‌اند و بدبینانه می‌گویند خودش هم کاره‌ای نیست. برخی دیگر اما عقیده دارند در خیلی از نقاط دنیا تیم‌ها بر اساس تفکرات مدیران بسته می‌شود و این چیز عجیبی نیست. دسته دوم همچنین بر این باورند که وقتی گاریدو تازه وارد فضای فوتبال ایران شده است، طبیعتا شناخت چندانی از بازیکنان ندارد و ورودش به نقل‌وانتقالات نمی‌تواند موثر و مفید باشد. به هر حال گذر زمان نشان خواهد داد ما با یک مربی سست و اهمال‌کار مواجهیم یا یک کاراکتر واقع‌بین و اهل تعامل؟

حفظ جایگاه جلال

یکی از مهم‌ترین نکات نشست خبری گاریدو در ایران، به جایی مربوط می‌شد که او خبر از ادامه همکاری جلال حسینی با کادرفنی پرسپولیس داد. سرمربی جدید سرخ‌ها در این مورد گفت: «جلال حسینی همچنان در کادر فنی حضور خواهد داشت. او و جانی اولیوا دستیاران من خواهند بود و یک مربی بدنساز هم به تیم اضافه می‌شود.» به این ترتیب کاپیتان پیشین سرخپوشان آماده همکاری با سومین سرمربی پرسپولیس خواهد بود. جلال حسینی پس از آویختن کفش‌هایش، از ابتدای لیگ بیست‌ودوم با نظر یحیی گل‌محمدی به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد. او یک‌سال‌ونیم کنار یحیی کار کرد و در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم هم در همین سمت، کنار اوسمار ویرا حضور داشت. حالا هم گاریدو پای ابقای حسینی مهر تایید زده است؛ اتفاقی که طبیعتا با پیشنهاد موکد باشگاه رخ داده است. این‌طور به نظر می‌رسد که حالا جلال حسینی، همان نقشی را در پرسپولیس پذیرفته که سال‌ها بر عهده کریم باقری بوده است؛ یک دستیار معتمد و کاریزماتیک که حلقه وصل بازیکنان و سرمربی تیم به شمار می‌آید. چنین نقشی مخصوصا زمانی که سرمربی تیم خارجی است، کاملا دارای اهمیت به نظر می‌رسد. کریم باقری سال‌ها کنار سرمربیان مختلف پرسپولیس، از علی دایی و برانکو گرفته تا یحیی گل‌محمدی و گابریل کالدرون حضور داشت و از سوی تمام آنها هم مورد ستایش قرار گرفت. کریم اما ابتدای فصل گذشته به دلایل غیر ورزشی از پرسپولیس کنار رفت و حالا به نظر می‌رسد نقش او به‌طور کامل به جلال حسینی محول شده است؛ کسی که رختکن را مدیریت کند و فضایی بسازد که در آن سرمربی بتواند تدابیر فنی‌اش را اجرا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان