واکنش ها به انتخابات فرانسه؛ خوشحالی چپ‌ ها، شوک راست‌های افراطی و ناآرامی در خیابان (فیلم)

واکنش ها به انتخابات فرانسه را ببینید. این اتفاق خوشحالی چپ‌ ها، اعتراض راست‌های افراطی و استعفای نخست وزیر را به همراه داشته است و ظاهرا در آستانه بازی های المپیک عدم اعتماد سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت.

 

انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه در دور دوم تغییر قابل ملاحظه ای نشان داد و ائتلاف چپ‌ها بیشترین کرسی های پارلمان را گرفت.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، این اتفاق خوشحالی چپ‌ها، اعتراض راست‌های افراطی و استعفای نخست وزیر را به همراه داشته تشکیل دولت را به سمت و سویی گنگ و دشوار پیش برده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از گابریل اتل نخست وزیر خواسته در سمت خود باقی بماند تا نتیجه مذاکرات دشوار برای تشکیل دولت مشخص شود.
حزب چپ "جبهه مردمی جدید" به عنوان حزب مسلط در انتخابات روز یکشنبه ظاهر شد و تلاش‌های مارین لوپن رهبر راست‌های افراطی برای قدرتگیری این حزب را ناکام گذاشت.

در شرایطی که هیچ گروه واحدی اکثریت کرسی های پارلمان را به طور کامل به دست نیاورده، نگرانی در بین سرمایه گذاران و شهروندان در باره سرنوشت و اداره دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو افزایش یافته است.

این در حالیست که فرانسه در آستانه برگزاری بازی‌‌های المپیک پاریس قرار دارد و در حال حاضر به خاطر بی ثباتی سیاسی با عدم اعتماد سرمایه‌گذاران مواجه است. 

براساس داده‌های وزارت کشور فرانسه ائتلاف چپ 182 کرسی، ائتلاف میانه روی مکرون 168 کرسی و اجتماع ملی لوپن 143 صندلی پارلمان را به دست آورده اند. 

رهبران احزاب چپِ "جبهه مردمی جدید" در ساعت گذشته با هم ملاقات کردند و قرار بود در باره جایگزینی "اتل" نخست وزیر کنونی و اتخاذ استراتژی‌های جدید بحث کنند.

 

 

 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر