سازمان جهانی بهداشت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نوشت: بیمارستان‌های «المعمدانی» و «اصدقاء المریض» واقع در شهر غزه از چرخه خدمات‌رسانی خارج شده‌اند و بیمارستان‌های «کمال عداون» و «اندونزیایی» نیز با کمبود شدید سوخت، تخت و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

 «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و گزارش‌های اخیر درخصوص دستور تخلیه شهر غزه مانع امدادرسانی به مجروحان می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش اسکای نیوز عربی، تدروس آدهانوم در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت بیمارستان‌های «المعمدانی» و «اصدقاء المریض» واقع در شهر غزه از چرخه خدمات‌رسانی خارج شده‌اند و بیمارستان‌های «کمال عداون» و «اندونزیایی» نیز با کمبود شدید سوخت، تخت و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

وی همچنین تاکید کرد: بیمارستان «اندونزیایی» با سه برابر ظرفیت خود در حال فعالیت و  خدمات‌رسانی به فلسطینیان است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اصلی ممکن است به دلیل اقدامات خصمانه در مجاورتشان و یا ممانعت از ورود پرسنل آن‌ها به سرعت نتوانند خدمات‌رسانی کنند.

وی در پایان خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای اسرائیل و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

حملات اسرائیل در حالی وارد دهمین ماه شده است که تحولات میدانی پس از 277 روز، شکست طرح‌های نظامی رژیم اشغالگر و شکست عملیات نظامی در غزه را نشان می‌دهد؛ چراکه مقاومت تاکتیک‌های جدید در نبرد را در دستور کار قرار داده است، تاکتیک‌هایی که منجر به فرسودگی و شکست اطلاعاتی ارتش این رژیم شده است.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته به 38 هزار و 193 تن و شمار مجروحان به 87 هزار و 903 تن رسیده است.

اسرائیل همچنان به جنگ خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد. این جنگ منجر به یک بحران انسانی شدید و آواره شدن بیشتر مردم غزه شده است. این رژیم اخیرا اعلام کرد که به زودی وارد مرحله سوم جنگ می‌شود و مرحله عملیات فشرده را پایان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر