علائم و راه‌های مقابله با تب دنگی چیست؟

دکتر قدس با اشاره به علائم بروز این بیماری از بی اشتهایی و استفراغ به عنوان بخشی از علائم گوارشی ناشی از ابتلا به «تب دنگی» نام برد و گفت: تب، سر درد شدید و از جمله درد در مفاصل، وجود درد در استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم، قرمزی چشم‌ها و... از جمله علائم اولیه این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تاکنون هیچ موردی از پشه «آئدس» و ابتلا به و «تب‌ دنگی» در این استان مشاهده نشده است.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون در هیچ یک از 6 شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان موردی از این بیماری ثبت نشده است.

وی از آمادگی این دانشگاه برای مقابله با ابتلای احتمالی با این بیماری خبر داد و افزود: خوشبختانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستانی استان از توان و ظرفیت لازم برای مقابله احتمالی با این بیماری برخوردار هستیم.

وی از بهره مندی مراکز درمانی استان از نیازهای تشخیصی و درمانی برای مقابله احتمالی به این بیماری خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه امکان تشخیص سریع ابتلا به بیماری تب دنگی به وسیله کیت‌های تشخیص سریع وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با رویت مواردی از این بیماری در برخی استان‌های شمالی گفت: فعلا موردی از بیماری در استان های همسایه و هم‌مرز با استان گزارش نشده اگر چه مواردی از استان گیلان که با استان مازندران، همسایه شمالی استان سمنان همجوار است گزارش شده است لذا با توجه به خطر بالقوه ابتلا از طریق انتقال از استان های دیگر، موارد پیشگیرانه باید به طور جدی‌تری مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون هیچ موردی از شناسایی و یا مشاهده پشه ناقل این بیماری نیز در شهرستان های استان گزارش نشده است.

دکتر قدس با اشاره به علائم بروز این بیماری از بی اشتهایی و استفراغ به عنوان بخشی از علائم گوارشی ناشی از ابتلا به «تب‌ دنگی» نام برد و خاطرنشان کرد: تب، سر درد شدید و از جمله درد در مفاصل، وجود درد در استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم، قرمزی چشم‌ها و... از جمله علائم اولیه این بیماری است.

عضو هیات علمی علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به انتشار اخباری از مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور و خارج از کشور از عموم شهروندان استان خواست تا حتی‌الامکان از سفرهای غیرضرور به کشورها یا شهرهایی که به این بیماری آلوده شده اند پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه این بیماری واکسن ندار،د افزود: توصیه می شود در صورت الزام سفر به مناطق آلوده و یا حضور در مناطقی که وجود این پشه گزارش شده حتما از پمادها و اسپری های دافع حشرات استفاده شود.

این پزشک فوق‌تخصص با برحذر داشتن افراد از پوشیدن آستین کوتاه در مناطق آلوده گفت: همچنین استفاده از لباس‌هایی که دست‌ها و پاها را به طور کامل می‌پوشانند و یا استفاده از پشه‌بند و مواردی از این دست می‌تواند مخاطرات را در مناطق آلوده کاهش دهد.

دکتر قدس بر لزوم مراجعه به هنگام به مراکز درمانی در صورت ابتلا به این بیماری تاکید و تصریح کرد: به هموطنان توصیه می شود چنانکه علائم این بیماری را داشتید حتما به پزشک مراجعه و مراحل درمانی با حساسیت دنبال شود.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ظاهر شدن علائم بیماری گفت: معمولا علائم این بیماری بین دو تا 14 روز بعد از گزش توسط این پشه خود را نشان می‌دهند. با توجه به اهمیت مراجعه زودهنگان در درمان بیماری، توصیه می‌شود هم‌وطنان در صورت ظاهر شدن این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر