توئیت طحان نظیف درباره اخذ رای در دکل‌های نفتی

مودی در آغوش پوتین

این سفر در همان روزی اتفاق افتاد که با موشک به بیمارستان کودکان در کی‌یف حمله شد

سفر دو روزه مودی اولین سفر او به روسیه از زمانی است که پوتین تقریبا دو سال‌ونیم پیش حمله تمام‌عیار خود به اوکراین را آغاز کرد. با تصاویر و ویدئوهایی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داده شد که دو رهبر همدیگر را در آغوش گرفته‌اند، با نوشیدن چای در حال گپ زدن هستند و سپس سوار بر خودروی برقی می‌شوند و چرخی در اطراف می‌زنند. زلنسکی در پستی در روز دوشنبه با اشاره به این حمله مرگبار گفت: «این یک ناامیدی بزرگ و یک ضربه ویرانگر به تلاش‌های صلح است که ببینیم رهبر بزرگ‌ترین دموکراسی جهان در چنین روزی پوتین را در مسکو در آغوش می‌کشد.» مودی روز سه‌شنبه هنگام صحبت با مهاجران هندی در مسکو به حملات اشاره نکرد؛ اما روابط بین دو کشور را ستود. مودی همچنین از افتتاح دو کنسولگری جدید در شهرهای یکاترینبورگ و کازان روسیه برای «تسهیل سفر و تجارت» خبر داد.

مودی گفت: «مهم نیست که دمای هوا در روسیه منفی باشد، دوستی روسیه و هند همیشه مثبت بوده است. این رابطه‌ای است که بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شده است.» این دیدار اما در حالی صورت گرفت که روسیه با بمباران در مقیاس بزرگ، پایتخت این کشور و شهرهایی از جمله دنیپرو، کریوی‌ریه، اسلویانسک و کراماتورسک را هدف قرار داد. برخی از این شهرها دور از خط مقدم هستند. سرویس اضطراری دولتی اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد در کی‌یف 28نفر از جمله چهار کودک کشته شدند. در حمله به بیمارستان اوخمتدیت کی‌یف دو نفر کشته و دست‌کم 16نفر دیگر زخمی شدند. این مرکز، بزرگ‌ترین مرکز پزشکی کودکان اوکراین بوده و برای مراقبت از برخی از بیماران از سراسر کشور حیاتی است.

ویدئوها از صحنه نشان می‌دهد که داوطلبانی وجود دارند که با پلیس و سرویس‌های امنیتی کار می‌کنند تا از میان آوارها حفاری کنند و اگر کسی هنوز زنده مانده است، نجاتش دهند. تا اواسط روز سه‌شنبه نیز دود همچنان از بیمارستان به هوا برمی‌خاست. عملیات جست‌وجو و نجات برای افرادی که احتمالا در زیر آوار گیر کرده بودند، تا اواخر روز سه‌شنبه ادامه یافت. در این شرایط، در نزدیکی پایتخت روسیه، مودی از پوتین به خاطر میزبانی از او در اقامتگاه حومه‌اش تشکر کرد و در پستی در روز دوشنبه در ایکس گفت: «منتظر مذاکرات فردایمان نیز هستم که مطمئنا در تقویت بیشتر دوستی بین هند و روسیه نقش خواهد داشت.

این سفر نشانه نزدیکی دهلی‌نو و مسکو با وجود وابستگی عمیق روسیه به چین است و به‌طور گسترده به‌عنوان ضربه کاری به تلاش‌های رهبران غربی برای کنار گذاشتن پوتین تلقی می‌شود. هند روابط دیرینه‌ای با مسکو دارد و همچنان برای تجهیزات نظامی خود به‌شدت به کرملین متکی است. این کشور خرید نفت‌خام روسیه را با تخفیف افزایش داده است و به پوتین درحالی‌که با کشورش از سوی غرب تحریم است، یک راه حیاتی مالی و یک راه تنفس بزرگ می‌دهد. پیش از این دیدار، دفتر مودی در بیانیه‌ای اشاره کرد که رهبر هند «همه جنبه‌های همکاری دوجانبه را با دوست خود ولادیمیر پوتین» به اشتراک خواهد گذاشت و درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی بحث خواهد کرد. در این بیانیه تاکید شده است که هند به‌دنبال ایفای نقش برای برقراری صلح و ثبات در جهان است.

408063 copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر