کونیگزگ می‌گوید ابرخودرو Jesko می‌تواند به سرعت حیرت‌انگیز ۵۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد

ابرخودرو کونیگزگ مدل Jesko برای شکستن مرز سرعت ۴۸۰ کیلومتربرساعت آماده می‌شود.

کمپانی کونیگزگ به‌تازگی از مدل خاص و چشمگیر Chimera رونمایی کرده، اما قول قدیمی خود را در رابطه با مدل جسکو فراموش نکرده است و قصد دارد کونیگزگ جسکو Absolut را به سرعت 500 کیلومتربرساعت برساند. هرچند هنوز رکورد سرعت جسکو ثبت نشده، اما محاسبات روی کاغذ بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

به گزارش زومیت، نتایج تست داینو روی شاسی خودرو نشان می‌دهد جسکو Absolut توانسته است پیش از رسیدن به محدودیت دور موتور در دنده‌ی نهم، از سرعت 311 مایل‌برساعت (500 کیلومتربرساعت) عبور کند. این نتایج نشان می‌دهند که Jesko Absolut پتانسیل رسیدن به سرعت‌های بالاتر را نیز دارد.

ثبت عدد خارق‌العاده‌ی 500 کیلومتربرساعت توسط کریستین فون‌کونگیزگ، مدیرعامل این شرکت در پادکست تاپ‌گیر اعلام شد؛ اما دستیابی به سرعت حیرت‌انگیز 500 کیلومتربرساعت به دلیل دو نکته تاکنون عملیاتی نشده است: پیدا کردن لاستیک مناسب که تحمل فشار وارده را داشته باشد و مسیر مستقیمی که به اندازه‌ی کافی طولانی باشد تا ابرخودرو جسکو بتواند در آن به نهایت عملکرد خود دست پیدا کند. مدیرعامل کونگیزگ اعلام کرد که احتمالاً بتوانند این شرایط را عملیاتی کنند.

زمانی که جسکو Absolut در سال 2020 معرفی شد، کونیگزگ اعلام کرد که این سریع‌ترین خودرویی خواهد بود که تاکنون توسط برند سوئدی یادشده ساخته می‌شود. همچنین کونیگزگ در آن زمان قول شکستن مرز سرعت 480 کیلومتربرساعتی و رکورد سرعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با رکورد سرعت 487٫6 کیلومتربرساعت را داد.

جسکو Absolut تاکنون چند رکورد را جابه‌جا کرده؛ مثلاً این خودرو سریع‌ترین خودرو تولیدی در رسیدن به سرعت 400 کیلومتربرساعت است.

کریستین فون‌کونیگزگ از اعلام محل احتمالی برای آزاد کردن قدرت عظیم 1578 اسب‌بخار جسکو Absolut سر باز زد. او اشاره کرد که به احتمال زیاد این اتفاق در یک مسیر مسدودشده از یک جاده‌ی عمومی رخ خواهد داد که شاید منظور او اتوبان‌های آلمان باشد.

بزرگراه آلمان پیش از این نیز شاهد صحنه‌ی ثبت رکورد سرعت 411 کیلومتربرساعت بوگاتی شیرون بدون بستن مسیر بوده است؛ مدل آگرا RS نیز در سال 2017 به سرعت 456 کیلومتربرساعت در یک جاده‌ی عمومی دست یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر