مزایای بی نظیر ذرت برای جلوگیری از هموروئید

هموروئید یکی از بیماری های دستگاه گوارش است که باعث ایجاد زائده در قسمت خروجی مقعد می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با اهمیت استفاده از ذرت برای جلوگیری از بواسیر یا هموروئید به طور کامل آشنا کنیم.

جلوگیری از هموروئید و درمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متاسفانه امروزه افراد زیادی به دلایل مختلفی مانند ایستادن طولانی مدت، اضافه وزن، ژنتیک و … دچار هموروئید می‌شوند. هموروئید که در عامیانه به آن بواسیر نیز گفته می‌شود، سیاهرگ‌های متورم در پایین رکتوم و مقعد هستند.

به گزارش مجله خوشبخت، میزان تورم این رگ‌ها با توجه به دلیل بروز این بیماری متفاوت است. برای پیشگیری و درمان هموروئید روش‌های مختلفی وجود دارند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به تغذیه مناسب اشاره نمود. استفاده از ذرت در برنامه غذایی نیز یکی از موثرترین راهکارها برای پیشگیری از هموروئید محسوب می‌شود.

شگفت انگیزترین فواید استفاده از ذرت

استفاده از ذرت در برنامه غذایی می‌تواند از فواید بی‌نظیری برخوردار باشد. ذرت حاوی مقدار قابل توجهی نیاسین، اسید فولیک، ویتامین B، فسفر و … است. به همین دلیل، ذرت از مفیدترین و کامل‌ترین غلات شناخته می‌شود.

جلوگیری از هموروئید، کمک به حفظ سلامت پوست و کنترل فشار خون از شناخته شده‌ترین خواص ذرت محسوب می‌شوند. از طرفی استفاده روزانه از ذرت می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان نیز کمک کند. مواد مغذی فوق‌العاده‌ای که در این غلات وجود دارند می‌توانند برای رشد جنین در طول بارداری و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز مفید باشد.

ذرت سرشار از اسید فولیک بوده و به همین دلیل از نقص‌های مادرزادی جنین به میزان قابل توجهی پیشگیری می‌نماید. همچنین با تامین فسفر و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌تواند به عضله‌سازی و افزایش وزن نیز کمک کند. در بسیاری از مواقع کمبود ویتامین ها منجر به کم‌خونی شده و مصرف ذرت می‌تواند از بروز این نوع کم‌خونی جلوگیری نماید. حفظ سلامت چشم و کاهش کلسترول نیز از دیگر فواید استفاده از ذرت می‌باشند.

فیبر بالا از مهم‌ترین نیازهای رفع اختلالات گوارشی محسوب می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از هموروئید و بواسیر نیاز است تا روزانه بدن مقدار فیبر قابل توجهی را دریافت نماید. فیبر بالای موجود در ذرت می‌تواند از بواسیر، سرطان روده، یبوست و دیگر مشکلات گوارشی به شکل قابل توجهی پیشگیری کند.

موثرترین راهکار برای جلوگیری از هموروئید

یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موثر برای جلوگیری از هموروئید فیبر است. فیبر نقش بسیار موثری در رفع اختلالات گوارشی و بهبود حرکات روده دارد. فیبر موجب می‌گردد تا یبوست و بواسیر رفع شده و از بروز سرطان روده نیز پیشگیری شود.

ذرت از غنی‌ترین منابع فیبر است که می‌تواند نیاز بدن برای پیشگیری از یبوست و بواسیر را تامین نماید. فیبر موجود در ذرت موجب شده تا حرکات مجرای گوارشی افزایش پیدا کند و شیره‌های صفرا ترشح بیشتری داشته باشند. از طرفی با مصرف روزانه فیبر میزان مدفوع افزایش پیدا کرده و احتمال سندروم روده تحریک‌پذیر و اسهال نیز کاهش می‌یابد.

از طرفی ذرت حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است که نقش موثری در جلوگیری از هموروئید دارد. منیزیم به تامین آب بدن کمک کرده و با افزایش حجم آب به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند. برخی از مواد غذایی ساختار سفتی دارند و به راحتی هضم نمی‌شوند و قابلیت جذب نیز ندارند.

فیبر غیر محلول موجود در ذرت موجب می‌شود تا این مواد به راحتی هضم و از طریق مدفوع دفع گردند. از طرفی با افزایش حجم مدفوع و نرم تر شدن آن احتمال آسیب دیدگی دستگاه گوارش کمتر خواهد شد. مدفوع سفت از اصلی‌ترین دلایل بروز بواسیر و هموروئید است. از طرفی منیزیم و فیبر موجود در ذرت با رفع این مشکل به پیشگیری از هموروئید کمک می‌کنند.

نکات قابل توجه برای استفاده از ذرت به منظور جلوگیری از هموروئید

برای استفاده از ذرت به منظور جلوگیری از هموروئید و دیگر مشکلات گوارشی باید به چند نکته توجه داشته باشید.

ذرت‌ها انواع متفاوتی دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایید. با این وجود بهتر است برای جلوگیری از هموروئید ذرت تازه که غلاف آن نرم می‌باشد را مورد استفاده قرار دهید. اگر می‌خواهید آنها را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، غلافشان را جدا نکنید و در ظرف مناسب که هوابندی شده نگهداری نمایید.
برای استفاده از ذرت برای رفع مشکلات گوارشی می‌توانید آن را به صورت بخارپز در سالاد و سوپ نیز مورد استفاده قرار دهید.

ذرت حاوی مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب می‌باشد و به همین دلیل افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند باید در مصرف آن تعادل را رعایت کنند. زیرا

اسیدهای چرب می‌توانند منجر به افزایش فشار روی قلب شده و احتمال حملات قلبی را افزایش دهند.

از طرفی برای استفاده از ذرت بهتر است به میزان مصرف توجه داشته باشید. استفاده بیش از اندازه ذرت می‌تواند به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارد منجر به فشار

روی معده شود. بنابراین احتمال دل پیچه و تهوع را نیز افزایش می‌دهد.

ذرت‌های کارخانه‌ای نیز حاوی مقدار زیادی شکر می‌باشند. بنابراین استفاده طولانی مدت از آن‌ها باعث چاقی و افزایش قند خون خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر