رمزگشایی از علت توقف ناگهانی معاملات سکه

سکه همزمان با سقوط چشمگیر قیمت‌ها در یکسری از صرافی‌ها متوقف شد و بین ۲۰ تا حدود نیم‌میلیون از ارزش سکه‌های کوچک آب رفت.

معاملات سکه در روزی که ارزش سکه امامی بیش از یک میلیون آب رفت، در یکسری از صرافی‌ها متوقف شد.

به گزارش فرارو؛ همزمان با عقب‌نشینی 25 هزار تومانی نرخ هر گرم طلا 18 عیار درجریان معاملات امروز، سکه امامی تا حوالی ساعت چهار بعداز ظهر به‌طور متوسط یک میلیون و 225 هزار تومان نسبت به خریدوفروش‌های دوشنبه ارزان شد. خریدفروش سکه همزمان با سقوط چشمگیر قیمت‌ها در یکسری از صرافی‌ها متوقف شد و بین 20 تا حدود نیم‌میلیون از ارزش سکه‌های کوچک آب رفت.

قیمت سکه امامی؛ افت یک میلیون و 225 هزار تومانی

قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه 19 تیر همزمان با معاملات ابتدایی بازار به کف کانال 41 میلیون نزدیک شد. صراف‌ها هر قطعه سکه امامی را به‌طور متوسط 41 میلیون و 42 هزار تومان فروختند که معادل کاهش 110 هزار تومانی درمقایسه با عصر دیروز به‌حساب می‌آمد.

سکه امامی امروز در ادامه معاملات بازار روند نزولی روز‌های گذشته را با شدت بیشتری ادامه داد و حوالی ساعت چهار عصر به‌شکل میانگین 39 میلیون و 900 هزار تومان به‌فروش رسید. عددی که کاهش یک میلیون و 225 هزار تومانی قیمت سکه در کمتر از یک روز را نشان می‌داد.

قیمت سکه تمام‌بهار طرح قدیم؛ کاهش نیم‌میلیونی

سکه تمام‌بهار آزادی که از سکه امامی ارزش کمتری دارد، بعدظهر سه‌شنبه 19 تیر به‌شکل تک فروشی 37 میلیون و 185 هزار تومان قیمت داشت. عددی که در قیاس با دیروز افت تقریبا نیم‌میلیون تومانی قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح قدیم را نشان می‌دهد.

سکه تمام‌بهار آزادی ظهر امروز تفاوتی با خریدوفروش‌های عصر دوشنبه نداشت، اما به‌موازات جوی که در نیمه دوم معاملات به بازار حاکم بود، دقیقا 525 هزار تومان از قیمت سکه تمام‌بهار آزادی آب رفت. تمام‌سکه طرح قدیم با این اوصاف افت 1.3 درصدی را در کمتر از یک روز به‌چشم دید.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی؛ کاهش 310 هزار تومانی

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز تا قبل بسته شدن معاملات بازار کاهش 310 هزار تومانی را نسبت به وقایع دیروز متحمل شد. هر قطعه نیم‌سکه بهار آزاد که تا ظهر امروز کاهش 200 هزار تومانی را درمقیاس با دیروز تجریه می‌کرد، بعد ظهر 110 هزار تومان دیگر عقب رفت.

قیمت نیم سکه بهار آزادی به این ترتیب در کمتر از یک روز از مرز 23 میلیون پایین آمد و با احتساب کاهش 310 هزار تومانی روی پله 22 میلیون و 600 هزار تومان ایستاد.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی؛ کاهش 290 هزار تومانی

ربع‌سکه بهار آزادی امروز رفتاری مشابه نیم‌سکه از نشان داد. به‌موازات افت 310 هزار تومانی قیمت نیم‌سکه، شاهد کاهش 290 هزار تومانی ارزش سکه ربع‌بهار آزادی بودیم.

ربع‌سکه بهار آزادی که معاملات دوشنبه را با ایستادن در جایگاه 14 میلیون و 890 هزار تومان به پایان رسانده بود، ظهر امروز در قدم اول 200 هزار تومان پایین رفت و بعد ظهر حدود 90 هزار تومان دیگر از قیمت سکه ربع‌بهار آزادی کم شد.

ربع‌سکه بهار آزادی به این ترتیب در ساعاتی که خیلی از صراف‌ها تمایلی به خریدوفروش نداشتند و شاهد توقف معاملات بازار بودیم، به‌طور متوسط 14 میلیون و 600 هزار تومان قیمت داشت.

سکه گرمی؛ کاهش 20 هزار تومانی

سکه گرمی در روز خونین بازار طلا، متحمل کمترین آسیب از ریزش قیمت‌ها شد. سکه گرمی سه‌شنبه 19 تیر تا حوالی ساعت چهار بعدظهر فقط 20 هزار تومان کمتر از عصر دوشنبه قیمت داشت که به‌معنی کاهش ناچیز و دوصدم‌درصدی است.

هر قطعه سکه گرمی درحالی بعدظهر سه‌شنبه به‌طور متوسط شش میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت، که همزمان با آخرین خریدوفروش‌های دوشنبه، به‌طور متوسط شش میلیون و 820 هزار تومان به‌فروش می‌رسید.

قیمت سکه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان