قدرت گاز گرفتن کدام حیوان بیشتر است؟ (+ اینفوگرافی)

اورکاها دارای نیروی گاز گرفتن حدود ۱۹,۰۰۰ psi هستند که قوی ترین در قلمرو حیوانات است. برای درک آن، در نظر بگیرید که برای خرد کردن یک ماشین به ۲,۵۰۰ psi نیاز است و میانگین نیروی گاز گرفتن یک انسان بالغ حدود ۱۶۰ psi است.

نیروی گاز گرفتن مقدار نیرویی است که توسط ماهیچه ها و استخوان های فک بالا و پایین در هنگام گاز گرفتن حیوان ایجاد می شود که بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) اندازه گیری می شود.

به گزارش روزیاتو، داده های مربوط به نیروی گاز گرفتن حیوانات که در اینفوگرافی زیر استفاده شده از WorldAtlas و Live Science بدست آمده است.

قدرت گاز گرفتن کدام حیوان بیشتر است؟ + اینفوگرافی

اورکاها قوی ترین نیروی گاز گرفتن را دارند

اورکاها دارای نیروی گاز گرفتن حدود 19,000 psi هستند که قوی ترین در قلمرو حیوانات است. برای درک آن، در نظر بگیرید که برای خرد کردن یک ماشین به 2,500 psi نیاز است و میانگین نیروی گاز گرفتن یک انسان بالغ حدود 160 psi است.

قدرت گاز گرفتن کدام حیوان بیشتر است؟ (+ اینفوگرافی)

اورکاها شکارچیانی هستند که در راس زنجیره غذایی اقیانوس ها قرار می گیرند. آنها بسیاری از موجودات دریایی از جمله ماهی، ماهی مرکب، دلفین ها، فوک ها، شیرهای دریایی و نهنگ های دیگر را شکار می کنند. ماده های این گونه می توانند تا 4,000 کیلوگرم وزن داشته باشند و تا 50 سال عمر کنند.

قدرت گاز گرفتن کدام حیوان بیشتر است؟ + اینفوگرافی

نیروی گاز گرفتن تمساح های نیل و آب شور بین 3,700 تا 5,000 psi است. کروکودیل های آب شور بزرگترین خزندگان زنده دنیا هستند. تمساحها از نیروی گاز گرفتن قوی خود برای گرفتن طعمه استفاده می‌کنند و سپس شروع به چرخاندن سریع بدنش در آب می کند.

این حرکت چرخشی به شکار اجازه نمی دهد که تعادل خود را حفظ کند و اغلب منجر به فلج شدن یا کشته شدن شکار می شود. در بزرگسالی، اندازه آنها به 1,000 کیلوگرم می رسد و همچنین از شکارچیان زنجیره غذایی محسوب می شوند.

سومین حیوان لیست ما، کوسه سفید بزرگ است که نیروی گاز گرفتنی حدود 4,000 psi دارد و به آن اجازه می دهد حیواناتی مانند فوک ها و شیرهای دریایی را شکار کند. با این حال، کوسه های سفید جوان اغلب طعمه های کوچکتری مانند ماهی را شکار می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر