تبلیغات

معرفی بهترین سهام برای خرید بعد از انتخابات در نظارت دات کام

با توجه به وعده‌هایی که دکتر پزشکیان قبل از برگزاری انتخابات و در زمان مناظرات برای حمایت از بازار سرمایه و بورس داده بودند، بسیاری از سرمایه گذاران به انتظار رشد این بازار نشسته‌اند. اما از سوی دیگر بسیاری نیز به توجه به تجربه‌های ناموفق دولت‌های قبلی برای حمایت از بورس، به آن خوشبینانه نگاه نمی‌کنند. اما آیا بعد از انتخابات بازار بورس می‌تواند به سهامدارانش امید دوباره بدهد؟

معرفی بهترین سهام برای خرید بعد از انتخابات در نظارت دات کام

بهترین سهام برای خرید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از هر چیز باید در مورد اینکه چطور یک سهام را انتخاب کنید، تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. اگر در زمان انتخاب سهام به ویژگی‌های زیر دقت داشته باشید، شاید کمتر دچار اشتباه شوید:

  • داشتن EPS بالاتر برای سهام: واژه EPS کوتاه شده عبارت Earnings Per Share و به معنای «درآمد هر سهم» است. برای محاسبه EPS شرکت مورد نظر باید کل درآمد آن شرکت (سود بعد از کسر مالیات) را در پایان سال مالی بر تعداد سهام تقسیم کنید. هر چقدر EPS شرکت بالاتر باشد، نشانه‌ای از موفقیت آن شرکت در سود رساندن به سهامداران است.

  • پایین بودن P/E: کلمه E/P از Price (قیمت) تقسیم بر Earning per share(سود هر سهم) بدست می‌آید. در واقع P/E به میزان انتظارات سهامداران از بازدهی یک دارایی در آینده حکایت دارد. برای مثال وقتی قیمت یک سهم 1852 ریال باشد و سود هر سهم آن 127 ریال عنوان شده باشد، در این صورت P/E آن برابر 6 خواهد بود که باید همین مقدار برای سهیم شدن در سود شرکت بپردازید. هر چقدر P/E یک شرکت پایین‌تر باشد، پول کمتری برای سهیم شدن در سود شرکت پرداخت می‌کنید.

  • منفی نبودن P/E و EPS: اگر این دو ویژگی برای یک شرکت منفی باشد، نشانه‌ای از زیان بالای شرکت است که اگر سهام آن را خریداری کنید، سود زیادی عایدتان نمی‌شود.

  • نقدشوندگی بالا: یکی دیگر از ویژگی‌های یک سهام خوب برای سرمایه‌گذاری امکان نقدشوندگی آنست که در هر زمانی اراده کنید، قادر باشید آن را به وجه نقد تبدیل کنید.

  • قرار نگرفتن سهم در لیست تعلیقی‌ها: برای مشاهده لیست تعلیقی‌ها به وب سایت IR مراجعه کنید.

  • بالا بودن میانگین حجم معاملات: اگر میانگین حجم معاملات سهام یک شرکت بالا باشد، قابلیت نقدشوندگی بیشتری نیز دارد.

  • نداشتن زیان انباشته: برای مشاهده این ویژگی شرکت مورد نظر باید بخش ترازنامه صورت‌های مالی آن شرکت را بررسی کنید. در سایت کدل صورت‌های مالی تمامی شرکت‌ها منتشر می‌شود که می‌توانید بین آن‌ها مقایسه انجام دهید.

  • مشمول قانون 141 تجارت نباشد: این قانون زمانی برای یک شرکت اجرا می‌شود که بر اثر ورشکستگی حداقل 50 درصد از سرمایه خود را از دست داده باشد.
  • بالا بودن فروش محصولات شرکت

  • پرداخت سود سهام شرکت در زمان مقرر: تعدادی از شرکت‌ها از پرداخت سود سهامداران در زمان مقرر شده خودداری می‌کنند.

  • مدرن بودن تجهیزات شرکت مورد نظر

معرفی بهترین سهام برای خرید توسط نظارت دات کام

همانطور که اشاره کردیم بسیاری از صنایعی که چراغ‌های خود را بعد از انتخابات سبز کرده‌اند شامل صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، صنعت فلزات اساسی آهن و فولاد، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات، فلزات گرانبهای غیرآهن، مخابرات و ... بوده‌اند.

با این حال سایت نظارت دات کام به تحلیل و اخبار این بازار و بازار های مالی دیگر می پردازد و به شما کمک میکند قبل از اینکه بخواهید یک صنعت را برای خرید سهام انتخاب کنید، ویژگی‌هایی را که پیش‌تر در مورد آن‌ها صحبت کردیم، بررسی کنید. توجه به شاخص‌ها و عوامل مختلف برای مقایسه و تعیین بهترین صنعت بورس در سال 1403 (2024-2025) اهمیت زیادی دارد تا بدون تصمیم‌گیری عاقلانه به این بازار قدم نگذارید.

بعد از انتخابات کدام گروه های بورسی رشد می کنند؟

از همان زمان شروع مناظرات و وعده‌های دکتر پزشکیان برای حمایت از بازارهای مالی، با انتخاب ایشان، چراغ‌های سبز بورس روشن شدند. به طوری که چندین ساعت بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابان، شاخص کل بورس از 7000 واحد بر روی عدد 2٬092٬000 واحد رفت. از نظر شاخص هم وزن نیز بورس 2000 واحد رشد داشته است.

طی چند روز اخیر مهم‌ترین صنایعی که با نتیجه انتخابات رشد داشته‌اند عبارتند از:

بانک‌ها و موسسات اعتباری، کانی‌های فلزی، فلزات گرانبهای غیرآهن، پتروشیمی و پالایشگاهی، صنعت فلزات اساسی آهن و فولاد، مخابرات، خودرو و ساخت قطعات، صنعت سیمان، آهک و گچ.

با این حال گفته می‌شود بخشی از این رشد نتیجه هیجانات بازار است و به احتمال زیاد در چند هفته آینده با افت دوباره بورس مواجه می‌شویم. از جمله صنایعی که پیش‌بینی می‌شود در دولت جدید در بازار بورس موفق عمل کنند باید به صنایع پتروشیمی، خودرو و فولاد اشاره کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر