طارمی، چهارمین ایرانی در سرزمین چکمه‌ها؛ مروری بر عملکرد لژیونرهای ایرانی در سری‌آ

مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان، با پیوستن به تیم اینترمیلان، چهارمین بازیکن ایرانی است که در سری‌آ ایتالیا بازی خواهد کرد. به همین بهانه، نگاهی به عملکرد لژیونرهای سابق فوتبال ایران در این کشور انداخته‌ایم.

به بهانه پیوستن مهاجم تیم ملی کشورمان به تیم فوتبال اینترمیلان، به بررسی سابقه حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال ایتالیا پرداخته‌ایم.

به گزارش ایرنا، مهدی طارمی جدیدترین بازیکن ایرانی است که بازی در سری‌آ را تجربه خواهد کرد. او بامداد چهارشنبه وارد ایتالیا شد و قرار است روز جمعه پس از انجام دومین تست پزشکی قراردادش را با نراتزوری امضا کند.

پیوتر زیلینسکی با انتقال آزاد و جوزپ مارتینز از جنوا با قرارداد دائمی 15 میلیون یورویی، 2 بازیکنی هستند که باشگاه اینتر به طور رسمی خبر از عقد قرارداد با آنها داده است و گفته می‌شود روز جمعه هم قرارداد طارمی به طور رسمی با اینتر امضا خواهد شد تا این مهاجم ایرانی سومین خرید شاگردان سیمئونه اینزاگی لقب بگیرد.

طارمی، چهارمین ایرانی در سرزمین چکمه‌ها؛ مروری بر عملکرد لژیونرهای ایرانی در سری‌آ

طارمی فصل گذشته هم این فرصت را داشت که بازی در لیگ ایتالیا را تجربه می‌کند اما در حالی که در آستانه امضای قرارداد با آ.ث میلان بود، توافق نهایی به دلیل مبلغ پایین پیشنهادی صورت نگرفت تا او همچنان با پورتو ادامه بدهد. امسال اما اینتر مانند رقیب سنتی‌اش عمل نکرد و از زمستان پارسال توافق با طارمی را نهایی کرد تا او تابستان و پس از پایان قراردادش با پورتو و به عنوان بازیکن آزاد راهی میلان شود و در فصل 2025-2024 پیراهن آبی‌های این شهر را بپوشد.

پس از علی سامره، رحمان رضایی و سردار آزمون، طارمی چهارمین بازیکن ایرانی است که بازی در سری‌آ را تجربه می‌کند. به بهانه حضور طارمی در اینتر، عملکرد لژیونرهای سابق در ایتالیا را بررسی کرده‌ایم.

رحمان رضایی؛ باسابقه‌ترین ایرانی شاغل در فوتبال ایتالیا

رضایی را باید پرسابقه‌ترین بازیکن ایرانی فوتبال ایتالیا به حساب آورد که در هفت سال حضورش در ایتالیا، 174 بازی در سری‌آ، سری‎‌ب و جام حذفی این کشور انجام داد و 14 هزار و 765 دقیقه به میدان رفت. او 8 گل به ثمر رساند و 2 پاس گل داد.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال و دستیار فعلی امیر قلعه‌نویی، سرمربی یوزها، سال 2001 پس از درخشش در ذوب‌آهن و تیم ملی به پروجیای ایتالیا پیوست و ماجراجویی او در فوتبال این کشور آغاز شد. رضایی در مدت 2 فصل حضور در پروجیا، تبدیل به یکی از مدافعان ثابت این تیم شد و در 40 دیدار، 3 هزار و 268 دقیقه به میدان رفت و 5 گل به ثمرساند.

طارمی، چهارمین ایرانی در سرزمین چکمه‌ها؛ مروری بر عملکرد لژیونرهای ایرانی در سری‌آ

رضایی سال 2003 به تیم مسینا پیوست و 3 فصل در این تیم در سری‌آ و سری‌ب بازی کرد. رضایی در مسینا در 109 دیدار به میدان رفت و در 9 هزار و 769 دقیقه بازی، 2 گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

لیوُرنو، ایستگاه پایانی رضایی در فوتبال ایتالیا بود. او سال 2006 به این تیم پیوست و در مدت 2 سال حضور در این باشگاه، در 25 دیدار به میدان رفت و در مجموع یک‌هزار 728 دقیقه بازی، یک گل هم برای این تیم به ثمر رساند.

رضایی در سال 2008 و پس از هفت سال ایتالیا را ترک کرد و برای ادامه فوتبالش به ایران بازگشت و لباس پرسپولیس را پوشید.

علی سامره؛ یک انتقال ناموفق و هیچ

مهاجم اسبق استقلال دیگر بازیکن ایرانی است که سابقه حضور در لیگ ایتالیا را دارد. سامره پس از درخشش در استقلال، مشتری ایتالیایی پیدا کرد و پروجیا در سال 2001 او را هم به طور قرضی از استقلال به خدمت گرفت.

طارمی، چهارمین ایرانی در سرزمین چکمه‌ها؛ مروری بر عملکرد لژیونرهای ایرانی در سری‌آ

خلاف رضایی، حضور سامره در ایتالیا طولانی نشد و او تنها یک فصل در سری‌آ بازی کرد. سامره در هفت دیدار برای پروجیا به میدان رفت و در 220 دقیقه بازی برای این تیم در سری‌آ نتوانست حتی یک گل هم به ثمر برساند. او سال 2002 پس از تجربه ناموفق بازی در سری‌آ به استقلال بازگشت.

سردار آزمون؛ درخششی که تمدید نشد

پس از یک تجربه ناموفق و نیمکت‌نشینی در بایرلورکوزن، آزمون ابتدای فصل 2024-2023 به طور قرضی از بوندسلیگا راهی سری‌آ شد و پیراهن آاس رم را بر تن کرد. آزمون در رم گرچه بیشتر به عنوان ذخیره و بازیکن جایگزین وارد زمین می‌شد اما توانست در مدت یک فصل حضورش در المپیکو، در سری‌آ، لیگ اروپا و جام حذفی ایتالیا در مجموع 29 بازی برای رم انجام دهد. او در 801 دقیقه بازی برای رم، 3 گل زد و 4 پاس گل داد.

طارمی، چهارمین ایرانی در سرزمین چکمه‌ها؛ مروری بر عملکرد لژیونرهای ایرانی در سری‌آ

پس از پایان فصل گذشته، باشگاه رم حضور قرضی سردار را تمدید نکرد و این بازیکن این روزها به دنبال حضور در یک باشگاه جدید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان