توفان با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

باد شدید تا ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز پنجشنبه زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن دید افقی را به ۴۵۰۰ متر کاهش داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از رسیدن سرعت توفان در زابل به 94کیلومتر در ساعت خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با مهر، گفت: وزش باد شدید تا بیشینه 94 کیلومتر در ساعت بامداد امروز پنج شنبه 21 تیرماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن، شعاع دید افقی را به چهار هزار و 500 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: طی امروز، در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 79 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا سه هزار و 500 متر کاهش داد.

این مسؤول اظهار کرد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان، دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به چهار هزار متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا اواسط هفته آینده، وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در اولویت قرار داده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان