ولادت حضرت زهرا (س)

درباره تاریخ ولادت فاطمه، در میان مورخین عامه و خاصه، اختلاف نظرهایی وجود دارد. چنان که بر اساس آنچه اهل سنت گویند و آنچه شیعه بیان می کند، در سالهای سن حضرت فاطمه بالغ بر ۱۰ سال اختلاف دیده می شود.

درباره تاریخ ولادت فاطمه، در میان مورخین عامه و خاصه، اختلاف نظرهایی وجود دارد. چنان که بر اساس آنچه اهل سنت گویند و آنچه شیعه بیان می کند، در سالهای سن حضرت فاطمه بالغ بر 10 سال اختلاف دیده می شود.

کلینی، مؤلف عالیقدر کتاب معتبر «کافی » که یکی از مهم ترین کتابهای مرجع و اساس به شمار می رود، عقیده دارد که ولادت فاطمه زهرا (ع) پنج سال بعد از بعثت صورت گرفته است.

شیخ طوسی، عالم بزرگوار و شیخ علما و دانشمندان که «شیخ الطائفه » شهرت یافته، معتقد است که ولادت آن حضرت دو سال بعد از بعثت روی داده است.

ولی اکثر تواریخ اهل سنت، تاریخ ولادت آن حضرت را پنج سال قبل از بعثت دانسته اند. بدینگونه ملاحظه می شود که آن حضرت در هنگام وفات - که به سال دهم هجری رخ داد - طبق نظر اکثر علمای شیعه، بیش از 18 سال از عمر شریفش نمی گذشته است. حال آن که طبق عقیده اهل سنت، سالهای عمر ایشان به 28 سال می رسد، و بعضی هم سال عمر ایشان را بین این دو رقم دانسته اند. بهر حال اختلاف در مورد روز و سال ولادت آن حضرت بسیار است، که بازگویی تمام ارقام و اعداد مزبور، فایده یی به خواننده نمی رساند. اما آنچه بیشتر مورد عنایت و توجه مورخین شیعه قرار گرفته، این است که ولادت ایشان بعد از بعثت رخ داده، و اکثرا نیز سال پنجم بعد از بعثت را صحیح دانسته اند که امروزه در جهان تشیع، همین رقم بیشتر مورد تایید و توجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان