شدت علاقه پیامبر (ص) به فاطمه (س)

حاکم در مستدرک به سند خود از ابو ثعلبه خشنی نقل کرده است که گفت: «عادت رسول خدا (ص) بر این بود که چون از جنگ یا سفری بازمی گشت به مسجد می رفت و دو رکعت نماز می گزارد، آنگاه به فاطمه درود می فرستاد و سپس پیش همسرانش می رفت

حاکم در مستدرک به سند خود از ابو ثعلبه خشنی نقل کرده است که گفت: «عادت رسول خدا (ص) بر این بود که چون از جنگ یا سفری بازمی گشت به مسجد می رفت و دو رکعت نماز می گزارد، آنگاه به فاطمه درود می فرستاد و سپس پیش همسرانش می رفت. » همچنین وی به سند خود از ابن عمران نقل کرده است که گفت: «پیامبر (ص) چون قصد مسافرت داشت، آخرین کسی را که وداع می گفت فاطمه بود و چون از سفری بازمی گشت نخستین کسی را که می دید فاطمه بود.»

ابن شهر آشوب در مناقب با چند سند از عایشه نقل کرده است که گفت: «علی (ع) از پیامبر-که میان او و فاطمه که در بستر خوابیده بودند، نشسته بود-پرسید: کدام یک از ما پیش تو محبوب تریم من یا او (فاطمه) ؟ پیامبر فرمود: او نزد من محبوب تر است و تو عزیزتری.»

در پاسخ به این پرسش، نمی توان جوابی بهتر از این یافت. فاطمه را از روی مهربانی و شفقت محبوب می داند و علی را به خاطر بزرگی در فضل و جایگاهش عزیز می شمارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر