افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در اصفهان

پیش بینی‌ها حاکی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در روز‌های اخیر با توجه به گرمای شدید هوا بود، اما با همراهی مشترکان استان اصفهان این میزان حدود ۱۵ درصد گزارش شد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: مصرف آب در استان پنجشنبه این هفته(21 تیر) به بیش از 15 هزار و 500 لیتر بر ثانیه رسید که نسبت به روزهای اخیر 15 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان روز جمعه به نقل از مجید مختاری افزود: پیش بینی‌ها حاکی از افزایش 20 درصدی مصرف آب در روزهای اخیر با توجه به گرمای شدید هوا بود اما با همراهی مشترکان استان اصفهان این میزان حدود 15 درصد گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب 60 شهر و 380 روستای استان از سامانه بزرگ اصفهان تامین می‌شود و افزایش مصرف، افت سطح مخازن ذخیره آب را بدنبال خواهد داشت.

مختاری با قدردانی از هم استانی‌هایی که با مدیریت بهینه مصرف آب، هشدارها را جدی گرفتند، گفت: قرارگاه رصد و پایش مصرف آب از زمستان سال گذشته در این شرکت راه اندازی و پیگیری لازم برای اجرای پروژه‌های مهم و تاثیرگذار در تعدیل فشار شبکه انجام شده است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های مهمی در قسمت مرکزی و شمال اصفهان برای تامین فشار آب اجرا شد و تاثیر خوبی به‌همراه داشت بطوریکه تماس‌های مردمی درباره اُفت فشار در قسمت شمالی این شهر کاهش یافت.

مختاری خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است که از مصرف غیر ضروری آب در این روزهای گرم بپرهیزند و در صورت مصرف 140 لیتر آب در شبانه روز توسط هر فرد از این شرایط هوای بسیار گرم عبور خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کاهش مدت زمان استحمام، عدم شست و شوی خودرو، حیاط، باغچه ها و فضای سبز با آب آشامیدنی و استفاده از ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی با حداکثر ظرفیت از جمله نکاتی است که با رعایت آنها می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: با توجه به افزایش شدید دمای هوا از همشهریان تقاضا می‌شود بیش از پیش در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از نصب پمپ آب به شبکه به‌صورت مستقیم خودداری و از مخزن ذخیره استفاده کنند.

مختاری اظهار داشت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه هدررفت آب در معابر و اماکن عمومی، تصویر یا فیلم مربوطه را از طریق شبکه اجتماعی «ایتا» به شماره 09372710615 ارسال کنند و به قید قرعه به آنها پاداش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حدود یک میلیون و چهارصد هزار مشترک آب دارد.

اداره کل هواشناسی اصفهان پیش از این درباره تقویت توده هوای گرم و ماندگاری آن از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری و افزایش 2 تا سه درجه ای دمای هوا هشدار داده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان