ورم قوزک پا نشانه چیست و چرا نباید آن را نادیده گرفت؟ متخصصان پاسخ می دهند

تحقیقات نشان می‌دهند که بهترین راه برای مدیریت کمردرد، تحرکت و انجام ورزش کم شدت است که می‌تواند شامل پیاده‌روی، شنا یا حتی شرکت در کلاس رقص باشد.

من یک زن 70 ساله هستم و پارسال که هوا گرم بود، قوزک و پا‌هایم ورم کرد. از آن زمان تاکنون این ورم بهبود نیافته است. داروی فشار خون آملودیپین مصرف می‌کنم، اما بعد از ورم پا‌هایم مصرف این دارو را شروع کردم. آیا می‌توانید مرا راهنمایی کنید؟

پاسخ دکتر: ورم پا مشکلی است که نباید آن را نادیده گرفت.

اگرچه ممکن است که پس از یک پرواز طولانی یا در هوای گرم دچار تورم پا شوید، اما این ورم معمولاً خود به خود کاهش می‌یابد. ورمی که در طول زمان بهبود نمی‌یابد، می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلبی باشد؛ وضعیتی که در آن قلب به درستی عمل نمی‌کند.

همچنین این مشکل می‌تواند ناشی از مشکلات کلیوی و کبدی یا گردش خون ضعیف باشد.

به گزارش روزیاتو، اما یکی از شایع‌ترین دلایل ورم قوزک پا، مصرف دارو‌های فشار خون مانند آملودیپین است. اگرچه این دارو در کاهش فشار خون مؤثر است، اما این عارضه جانبی را به همراه دارد.

خبر خوب این است که دارو‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند فشار خون را به‌طور مؤثر کنترل کرده و ممکن است که این عارضه جانبی را ایجاد نکنند.

اگر با قطع مصرف آملودیپین نیز ورم همچنان ادامه داشت، باید آزمایش‌های بیشتری انجام شده و ریشه مشکل تشخیص داده شود.

در اوایل سال جاری، دچار سرفه‌های شدیدی شده بودم که دو ماه طول کشید. بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک این مشکل برطرف شد، اما هنوز تنگی نفس دارم. من 80 ساله و نسبتاً فعال هستم. چه کاری برای بهبود تنفسم می‌توانم انجام دهم؟

پاسخ دکتر: تنگی نفس همیشه ناشی از مشکلات ریوی نیست و باید علت اصلی آن را تشخیص داد. زیرا ممکن است که نشانه‌ای از یک وضعیت خطرناک باشد.

عفونت می‌تواند یکی از دلایل تنگی نفس باشد، زیرا می‌تواند به زخم ریه‌ها منجر شود.

با این حال، تنگی نفس گاهی نشانه‌ای از ابتلا به سرطان ریه است. به همین دلیل، تشخیص منشأ تنگی نفس نیاز به انجام اسکن‌هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه دارد.

همچنین تنگی نفس می‌تواند بر اثر مشکلات قلبی باشد که پس از 75 سالگی شایع‌تر هستند.

این مشکلات شامل آریتمی قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی است که باعث ضربان غیرعادی قلب می‌شود.

یکی از مشکلات قلبی خاص که باعث مشکلات تنفسی هنگام ورزش می‌شود، تنگی دریچه آئورت است که در آن یکی از دریچه‌های قلب سفت شده و به‌درستی عمل نمی‌کند. پزشکی که به تنگی آئورت مشکوک است، بیمار را برای انجام اکوکاردیوگرام یا اسکن قلب ارجاع می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل ممکن می‌تواند کم‌خونی باشد که ناشی از کمبود آهن در خون است که با مصرف قرص آهن کنترل می‌شود.

چند سال پیش برای درد مزمن کمرم داروی ضدافسردگی با دوز پایین تجویز شد. اما چند ماه بعد که سعی کردم مصرف این دارو را قطع کنم، با علائم ترک مواجه شدم. سال‌ها طول کشید تا کاملاً مصرف آن را متوقف کنم، اما اکنون هیچ چیز دیگری برای درد کمرم مؤثر نیست. چه باید بکنم؟

پاسخ دکتر: در برخی از مواقع، مدیریت درد بسیار پیچیده و اغلب نیازمند مصرف چند دارو است.

دارو‌های ضدافسردگی‌، یکی از دارو‌هایی هستند که پزشکان برای مدیریت درد مزمن، مانند کمردرد استفاده می‌کنند. زیرا مطالعات نشان می‌دهند که این دارو‌ها می‌توانند احساس درد را کاهش دهند؛ اما نمی‌توانند درد را به‌طور کامل از بین ببرند.

علاوه بر این، دارو‌های ضدافسردگی می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند، از جمله علائم ترک.

تحقیقات نشان می‌دهند که بهترین راه برای مدیریت کمردرد، تحرکت و انجام ورزش کم شدت است که می‌تواند شامل پیاده‌روی، شنا یا حتی شرکت در کلاس رقص باشد.

همچنین از دارو‌های ضدالتهابی مانند ناپروکسن و پاراستامول نیز می‌توان در کنار انجام ورزش برای کنترل درد استفاده کرد.

به کسانی که با درد مزمن زندگی می‌کنند، توصیه می‌کنم که از پزشک خود بخواهند که آن‌ها را به فیزیوتراپ ارجاع دهند.

فیزیوتراپ می‌تواند به شما تمرینات خاصی برای بهبود تحرک و کاهش درد ارائه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان