نوکیا N۹۶: غول خاطره‌انگیز دنیای موبایل (فیلم)

در دورانی که هنوز اسمارت‌فون‌ها به شکل امروزی وجود نداشتند، نوکیا N۹۶ به عنوان یک غول در دنیای موبایل شناخته می‌شد. این گوشی که در سال ۲۰۰۸ روانه بازار شد، با نمایشگر بزرگ، دوربین قدرتمند و سیستم عامل سیمبیان، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. N۹۶ در زمان خود به عنوان یک گوشی لوکس و پرچم‌دار محسوب می‌شد و قیمتی بالغ بر ۶۰۰ یورو داشت.

عصرایران - این گوشی به خاطر طراحی خاص خود با دو صفحه نمایش و اسلاید عمودی، در میان سایر گوشی‌های هم‌دوره‌اش متمایز بود. N96 از یک صفحه نمایش 2.8 اینچی QVGA با وضوح 240x320 پیکسل و یک صفحه نمایش ثانویه 1.3 اینچی OLED برای نمایش اعلان‌ها و اطلاعات پایه استفاده می‌کرد.

دوربین 5 مگاپیکسلی N96 در زمان خود یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های موبایل بود. این دوربین می‌توانست فیلم‌هایی با کیفیت HD را ضبط کند و دارای فلاش LED و فوکوس خودکار بود. N96 از حافظه داخلی 16 گیگابایت و قابلیت ارتقا حافظه با استفاده از کارت حافظه microSD برخوردار بود.

این گوشی از سیستم عامل سیمبیان OS 9.3 استفاده می‌کرد که در آن زمان به عنوان یکی از قدرتمندترین سیستم عامل‌های موبایل شناخته می‌شد. سیمبیان امکان نصب طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و بازی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کرد.

N96 با وجود قیمت بالا و برخی از مشکلات مانند عمر باتری کوتاه، به عنوان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های نوکیا در زمان خود شناخته می‌شد. این گوشی خاطرات بسیاری را برای کاربرانش رقم زده و به عنوان یک نماد از دوران طلایی نوکیا در تاریخ گوشی‌های موبایل باقی خواهد ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر