خطر در فنجان قهوه شما؛ از کپک تا باکتری مدفوع!

بسیاری از کارمندان اداری فنجان قهوه موردپسند خودشان را دارند که تا مدت‌ها از آن استفاده می‌کنند. معمولاً افراد نسبت به فنجان قهوه‌شان حساسیت دارند، چون هم نگهدارنده‌ایست که به آن‌ها انرژی می‌دهد و هم بیانگر شخصیت آن‌هاست. اما تحقیقات نشان داده که چیز شومی در کمین این فنجان‌های دوست‌داشتنی است!

 دکتر چارلز گِربا، میکروبیولوژیست و استاد دانشگاه آریزونا، میگوید: «حدود 90 درصد از بیشتر فنجان‌های قهوه اداری حاوی میکروب‌های خطرناک و 20 درصد آن‌ها حامل باکتری‌های مدفوع هستند». 

به گزارش فرادید، این میکروب‌های خطرناک از کجا می‌آیند؟ احتمالاً خود فرآیند تمیز کردن موجب آلوده شدن آن‌ها می‌شود. اسفنج‌ها و سینک‌های آشپزخانه مملو از باکتری‌ها و ویروس‌هایی هستند که توالت در قیاس با آن‌ها هیچ است. سینک و اسفنج مشترک فقط مشکل را تشدید می‌کند، چون محل شیوع میکروب‌هاست. 

اجازه ندهید شکر یا شیر در لیوان شما باقی بماند. به گفته جفری استارک، متخصص بیماری‌های عفونی و استاد کالج پزشکی بیِلور: «اگر بگذارید آخر هفته، خامه یا شکر در لیوان شما نشسته بماند، مطمئناً زمینه رشد کپک ایجاد می‌شود.» در این صورت بهترین راه‌حل این است که لیوان خود را به خانه ببرید تا آن را بشویید. همچنین، می‌توانید از دست زدن به سطوح آشپزخانه خودداری کنید و فقط حین شستشو از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید.

پس، هر چند وقت یکبار باید لیوان قهوه محل کارمان را بشوییم؟ هیچ راه حل مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. برای احتیاط بیشتر، به نظر می‌رسد توصیه‌های اصلی این باشد که بعد از هر بار استفاده، لیوان اداری خود را حتماً بشویید، از استفاده از اسفنج عمومی خودداری کنید و فنجان را هر روز برای تمیز کردن به خانه ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر