ممنوعیت استفاد از موبایل در مدارس ایتالیا و بازگشت مشق شب

واقعیت این است که تلفن‌های همراه از سال ۲۰۰۷ حتی قبل از ظهور تلفن‌های هوشمند در کلاس‌های درس ایتالیا ممنوع شده است، با این حال دستگاه‌ها همچنان در شرایطی که برای اهداف آموزشی در نظر گرفته می‌شد، مجاز بودند.

ایتالیا استفاده از تلفن همراه در کلاس‌های درس را به‌منظور حفظ مهارت‌های نوشتاری ممنوع کرد. این کشور در حال بازگرداندن روش قدیمی مشق شب به سیستم آموزشی است.

به گزارش ایمنا، جوزپه والدیتارا، وزیر آموزش ایتالیا روز چهارشنبه، دهم ژوئیه اعلام کرد که مقررات جدیدی را امضا کرده است که به‌طور کامل استفاده از تلفن همراه در مدارس را از مقاطع ابتدایی تا متوسطه اول ممنوع می‌کند، همچنین این دستورالعمل با توجه بر اینکه دانش‌آموزان برای برخی از تکالیف خود از قلم و کاغذ استفاده کنند، مجدد بر آموزش توانایی نوشتن به روش کلاسیک تأکید می‌کند.

والدیتارا در یک کنفرانس آموزشی در رم گفت: «من معتقد نیستم که تدریس خوب با تلفن همراه تا دوران راهنمایی همراه است.»

واقعیت این است که تلفن‌های همراه از سال 2007 حتی قبل از ظهور تلفن‌های هوشمند در کلاس‌های درس ایتالیا ممنوع شده است، با این حال دستگاه‌ها همچنان در شرایطی که برای اهداف آموزشی در نظر گرفته می‌شد، مجاز بودند.

فقط لپ تاپ و تبلت برای اهداف خاص در کلاس درس

از نظر اهداف آموزشی، وسایل الکترونیکی از مدارس ایتالیا ناپدید نخواهند شد؛ در چنین شرایطی که تکنولوژی مفید تلقی می‌شود، فقط از لپ‌تاپ و تبلت استفاده می‌شود. در مورد گوشی‌های هوشمند، وزیر آموزش و پرورش آن‌ها را تنها عاملی برای حواس‌پرتی دانش آموزان جوان می‌داند.

وزیر ایتالیا نگران این نیست که دانش‌آموزان ایتالیایی ارتباط خود را با الکترونیک و مهارت‌های دیجیتال از دست بدهند، بلکه این توانایی ساده نوشتن با قلم و کاغذ در میان جوانان است که موجب نگرانی شده است. برای این منظور، جدای از ممنوعیت استفاده از تلفن، این وزارتخانه در حال بازگرداندن یک روشی قدیمی است که به حاشیه رانده شده بود؛ داشتن یک دفتر خاطرات کاغذی یا یک دفترچه مشق شب.

دفتر مشق باعث می‌شود که دانش‌موزان تکالیف خود را با استفاده از مداد یا خودکار یادداشت کنند و این رویکرد نشان داده است که نوشتن با دست توانایی‌های شناختی مانند حافظه و یادگیری را بهبود می‌بخشد. قوانین جدید از آغاز سال تحصیلی جدید در سپتامبر اعمال خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر