عربستان در سال ۲۰۲۵ میزبان اولین المپیک بازی‌های الکترونیکی خواهد بود

المپیک ورزش‌های الکترونیک، سال ۲۰۲۵ در عربستان برگزار خواهد شد و ۶۰ میلیون دلار جایزه به شرکت‌کنندگان در این رویداد اختصاص خواهد یافت.

کمیته‌ی بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد اولین دوره‌ی المپیک بازی‌های الکترونیک (Olympic Esports Games) با همکاری کمیته‌ی ملی المپیک عربستان و به‌عنوان بخشی از قرارداد 12 ساله در سال 2025 در این کشور برگزار خواهد شد.

هنوز شهر میزبان، مکان برگزاری و تاریخ دقیق المپیک بازی‌های الکترونیک عربستان مشخص نشده است. همچنین بازی‌های حاضر در این المپیک و فرایند انتخابی برای شرکت‌کنندگان نیز اعلام نشده‌اند.

به گزارش زومیت، طبق اعلام IOC، فدراسیون‌های بین‌المللی و کمیته‌های ملی المپیک که درحال‌حاضر درگیر نسخه‌ی دیجیتال رشته‌ی ورزشی خود و به‌طور کلی ورزش‌های الکترونیک هستند، اولین گزینه‌ها برای همکاری خواهند بود.

این سازمان رویکرد مشابهی را برای رویداد آزمایشی سال گذشته در پیش گرفته است؛ رویدادی که در آن گیمرها در عناوینی مانند Gran Turismo، فورتنایت، Just Dance ،Zwift و حتی بازی‌های موبایلی‌ای که کمتر کسی آن‌ها را می‌شناخت، به رقابت پرداختند.

امکان دارد IOC به‌دنبال آوردن عناوین محبوب ورزش‌های الکترونیک به رویداد عربستان باشد. ظاهراً سازمان مذکور درحال مذاکره با ناشران بازی‌های راکت لیگ، استریت فایتر و بزرگ‌ترین بازی ورزش‌های الکترونیک، یعنی League of Legends، برای حضور در این رقابت‌ها است.

المپیک ورزش‌های الکترونیک هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و کره‌ی جنوبی و ایالات‌ متحده نیز درحال مذاکره برای میزبانی دوره‌های آینده هستند.

عربستان قصد دارد با استفاده از سرگرمی، ورزش و ورزش‌های الکترونیک، وجهه‌ی ورزشی خود را بهبود بخشد. این کشور میلیاردها دلار در شرکت‌های بازی و ورزش‌های الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده، برای اجرای لیگ‌های حرفه‌ای بازی‌های خاص با ناشران همکاری دارد و درحال‌حاضر میزبان جام جهانی ورزش‌های الکترونیک با مجموع جوایز 60 میلیون دلاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر