هنگامی که نتفلیکس سرویس پخش آنلاین خود را در سال 2007 راه اندازی کرد، در ابتدا 1000 عنوان از طریق بسته ماهانه 5.99 دلاری موجود بود. در همان سال، اولین آیفون وارد بازار شد. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.
نتفلیکس، پس از راهاندازی شرکت تولیدی خود در سال 2011 و پخش «House of Cards»، نقش مهمتری در شکلدهی نگاه آمریکاییها به تلویزیون داشت.
به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر، چگونگی تماشای تلویزیون در ایالات متحده را بر اساس پلتفرم تقسیم میکند.
تعداد بینندگان تلویزیون ایالات متحده بر اساس پلتفرم
در زیر، سهم آمریکاییهایی که از طریق هر دسته پلتفرم اصلی تلویزیون تماشا میکنند آورده شده است:
امروزه، همچنان اکثریت بینندگان به تماشای شبکه های کابلی می نشینند و تا آوریل 2024 بیش از نیمی از بینندگان تلویزیون را تشکیل می دادند.
با این حال، سرویسهای استریم با 38.4 درصد بیننده در مجموع، سهم تقریباً کمی از کل بینندگان تلویزیونی ایالات متحده را به خود اختصاص دادهاند.
برترین سرویسهای استریم در سال 2024
به طور کلی، یوتیوب با 238 میلیون کاربر در آمریکا بیشترین سهم را از پخش آنلاین دارد که 9.6 درصد از کل بینندگان تلویزیون را تا آوریل 2024 تشکیل می دهد.
نتفلیکس با 174 میلیون بیننده در ایالات متحده در سال جاری در رتبه بعدی قرار دارد.
فراتر از بازار آمریکا، نتفلیکس از نظر تعداد مشترکین در 78 کشور در سراسر جهان در سال 2023 برترین سرویس استریم بود.
آمازون پرایم ویدیو با 3.2 مخاطب در رتبه سوم قرار دارد.
یوتیوب تنها پلتفرمی است که از نظر محتوای تبلیغاتی از آمازون پرایم پیشی گرفته است، که این شرکت برای اولین بار در سال 2007 شروع به معرفی آن کرد.