سخنگوی کاخ کرملین : روسیه به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در اروپا پاسخ خواهد داد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در سخنانی به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و اظهار داشت: مسکو توانایی پاسخگویی به چنین اقدامی را خواهد داشت ولی قربانیان احتمالی آن، ساکنان کشورهای اروپایی خواهند بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در کشورهای اروپایی گفت که روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد.
 
به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در سخنانی به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و اظهار داشت: مسکو توانایی پاسخگویی به چنین اقدامی را خواهد داشت ولی قربانیان احتمالی آن، ساکنان کشورهای اروپایی خواهند بود.
 
سخنگوی کاخ کرملین افزود: کشور ما در تیررس موشک‌های آمریکایی مستقر در اروپا قرار دارد. ما قبلاً این را تجربه کرده‌ایم. ما توانایی کافی برای جلوگیری از این موشک ها را داریم. با این حال، قربانیان احتمالی چنین پاسخی، پایتخت کشورهایی است که این موشک‌ها در آنها مستقر می‌شوند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره واکنش احتمالی روسیه به این اقدام غرب گفت: به طور حتم روسیه پاسخ خواهد داد.
 
پسکوف خاطر نشان کرد: «همیشه یک وضعیت متناقض وجود داشته است: آمریکا موشک‌های بسیاری با بردهای مختلف در اروپا مستقر کرده است که معمولاً به سمت روسیه هدف گرفته می‌شود که حق هدف گرفتن متقابل آنها برای روسیه محفوظ است.»
 
وی توضیح داد که پارادوکس این است که آمریکا به پول درآوردن ادامه می‌دهد و این درحالی است که کشورهای اروپایی به چهار راه رفت و آمد موشک‌ها تبدیل می‌شوند.
 
اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گذشته طرح استقرار موشک های دوربرد آمریکا در کشورش را ستود و گفت که این موضوع به طور کامل با راهبرد بازدارندگی آلمان هم‌خوانی دارد.
 
وی در جریان نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن به خبرنگاران گفت: این تصمیم مدت ‌ها در حال بررسی بود و برای افراد دخیل در امور صلح و امنیت شگفت‌انگیز نیست.
 
برلین و واشنگتن چهارشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آمریکا برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال 2026 آغاز خواهد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر