سندباد ایرانی در سرزمین نراتزوری؛ از بوشهر تا پیراهن اینتر

باشگاه اینتر با انتشار گزارشی مفصل، به معرفی مهدی طارمی، ستاره جدید ایرانی خود پرداخت و او را با سندباد، شخصیت افسانه‌ای هزار و یک شب، مقایسه کرد.

باشگاه اینتر در گزارشی به معرفی ستاره جدید ایرانی اش پرداخت و به طارمی لقب «سندباد ایران» را داد.

به گزارش فارس، باشگاه اینتر بعد از امضای قرارداد با مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران به معرفی بازیکن جدیدش پرداخت و نوشت:

کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده در طول هزاران سال زندگی می کردند و شب‌ها مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رویاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری است.

طارمی در 27 تیر 1371 در بوشهر، شهری بندری مشرف به خلیج فارس به دنیا آمد. مهدی با الگو گرفتن از پدرش، فوتبالیست حرفه ای بزرگ شد. روزهایش را با او می گذراند و وقتش را بین ماهیگیری و بازی با توپ که در بعدازظهرهای گرم ایران، تقسیم می کرد.

مهدی درست مانند سندباد، قهرمان یکی از داستان های عامیانه هزار و یک شب، در حالی که رویای ماجراهای شگفت انگیز و فوتبالیست شدن را در سر می پروراند، به دریا نگاه می کرد.

در ده سالگی در سال 1381 به تیم جوانان برق بوشهر پیوست و تا سال 1385 در آنجا ماند و به ایرانجوان، بزرگترین باشگاه شهر خود نقل مکان کرد. طارمی مهاجم جوانی بود که امیدوار بود به سطح الگوهایش برسد و منبع الهام او: رونالدو و علی دایی، مهاجم اسطوره ای ایران بودند که 108 گل برای ایران به ثمر رسانده است.

در سال 2014، علیرغم اینکه او هرگز برای تیمی واقعا درجه یک بازی نکرده بود، مهدی به پرسپولیس منتقل شد سپس کار طارمی اوج گرفت.

مهدی در مدت حضورش در تیم تهرانی، در 112 بازی در سه فصل و نیم 55 گل به ثمر رساند و دو بار قهرمان لیگ، یک بار قهرمان سوپرکاپ ایران و دو بار عنوان بهترین گلزن را به دست آورد.

این اعداد منجر به لژیونر شدن شد تا او در ژانویه 2018 با تیم قطری الغرافه قرارداد امضا کند. در آنجا او در کنار اسطوره نراتزوری وسلی اسنایدر بازی کرد که با او در سال 2019 جام حذفی قطر را پیش از رفتن برای بزرگترین ماجراجویی خود به دست آورد.

در واقع، او به اروپا و به طور خاص به پرتغال رفت. ابتدا او یک سال را در ریوآوه گذراند و به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر در فصل 2019/20 شناخته شد و سپس به پورتو پیوست.

مهدی با اژدها به قله‌های جدید و باورنکردنی رسید: در چهار فصل، او 91 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ، سوپرکاپ پرتغال (2)، جام حذفی پرتغال (3) و جام اتحادیه پرتغال شد.

او همچنین اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 2020/21 انجام داد که در آن با یک ضربه قیچی برگردان مقابل چلسی گل زیبایی را به ثمر رساند و به لطف آن پایان فوق العاده، نامزد کسب جایزه گل فصل یوفا شد.

مهدی اولین ایرانی در تاریخ اینتر، تبدیل به چهره ای نمادین برای ایران شد. او اولین بازی ملی خود را در 11 ژوئن 2015 انجام داد.

طارمی در 85 بازی 50 گل برای کشورش به ثمر رساند که در جام جهانی 2018 و 2022 نماینده کشورش بود. قابل ذکر است که او در قطر مقابل انگلیس یک گل زد.

تکنیک، شخصیت و میل به رویارویی با چالش‌های جدید، درست مانند سندباد ملوان: ماجراجویی نراتزوری مهدی طارمی اکنون آغاز شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر