ارتش اسرائیل: محمد ضیف را زدیم/ حماس: دروغ است

محمد ضیف فرمانده گردان های القسام و طراح نظامی عملیات "طوفان الاقصی" علیه اسرائیل است. حماس ادعای هدف قرار گرفتن ضیف را رد کرده است.

در حالی که ارتش اسرائیل صبح امروز (شنبه) اعلام کرد که "محمد ضیف" فرمانده شاخه نظامی حماس (گردان های القسام) را در یک حمله دقیق در منطقه المواضی غزه کشته است، اما حماس دقایقی بعد از این ادعا، آن را تکذیب کرده و دروغ خواند.

به گزارش عصرایران، ارتش اسرائیل صبح شنبه اعلام کرد که محمد ضیف و رافع سلامه فرمانده تیپ خان یونس حماس را در ساختمانی در منطقه امن المواصی و خان یونس هدف قرار داده و کشته است.

وزارت بهداشت حماس نیز ساعاتی پس از این ادعا اعلام کرد که در اثر حمله هوایی اسرائیل در این منطقه دستکم 71 نفر کشته و 289  تن زخمی شده اند. هرچند آماری از تعداد غیرنظامیان در این تلفات اعلام نشده اما می توان تصور کرد بخش عمده ای از این تلفات این حمله از غیرنظامیان فلسطینی باشند.

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نیز نشان می دهد دهها نفر از غیرنظامیان فلسطینی در این حمله به شهادت رسیده اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده به محض دریافت اطلاعاتی از حضور ضیف روی زمین در ساختمانی در منطقه المواصی درنگ نکرده و این نقطه را با اطلاع از مرگ احتمالی غیرنظامیان فلسطینی، هدف قرار داده است. از زمان طرح ادعای ارتش اسرائیل، خبرهای ضدو نقیضی درباره کشته یا زخمی شدن ضیف منتشر شده است.

ارتش اسرائیل: محمد ضیف را زدیم/ حماس: دروغ است

منطقه المواصی نقطه ای در نوار غزه است که ارتش اسرائیل آن را منطقه امن اعلام کرده است، اما با حمله امروز ارتش اسرائیل به این منطقه بار دیگر ثابت شد که هیچ نقطه امنی در غزه وجود ندارد.

از محمد ضیف به عنوان یکی از کلیدی ترین فرماندهان نظامی حماس و طراح عملیات" طوفان الاقصی" نام برده می شود، که بر اساس اعتراف خود منابع اسرائیلی بزرگ ترین شکست راهبردی ارتش و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل در طول تاریخ این رژیم است.

با وجود ادعای هدف قرار دادن محمد ضیف اما ارتش اسرائیل می گوید مدارک عینی اثبات کننده برای ارایه ندارد و منتظر اطلاعات تکمیلی طی ساعات آینده است. 

اما همزمان با ادعای ارتش اسرائیل، "سامی ابوزهری" از رهبران حماس در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد که ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن محمد ضیف کذب محض و کاملا بی اساس است.

وی تاکید کرد: ادعای اسرائیل مهمل است و آنها می‌خواهند تا قتل عام هولناک را توجیه کنند. تمام شهدا غیرنظامی هستند و آنچه اتفاق افتاده، جنایتی بزرگ در امتداد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت آمریکا و سکوت جهانیان است.

او همچنین اضافه کرد که این حملات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی هیچ تمایلی به توافق آتش‌بس ندارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر