شفافیت مالی در لیگ برتر؛ تشکیل کارگروه مشترک با حضور مدیران مالی باشگاه‌ها

در سومین و آخرین جلسه شفافیت مالی باشگاه‌های لیگ برتری، مقرر شد کارگروهی مشترک با حضور مدیران مالی باشگاه‌ها تشکیل شود تا امور مالی باشگاه‌ها از جمله مسائل مربوط به بیمه، مالیات و... را با حضور نمایندگانی از سازمان‌های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و... پیگیری کنند.

 سومین روز وآخرین جلسه شفافیت مالی باشگاه های لیگ برتری با حضور مسؤولان سازمان لیگ و مدیران مالی سه باشگاه برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، سومین روز و آخرین جلسه از جلسات شفافیت مالی باشگاه‌های لیگ برتری در سازمان لیگ با حضور محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ، اکبر شکاری خزانه دار و مدیر مالی اداری سازمان لیگ، موسی شولی و محمد مهدی عرب‌زاده باشگاه گل گهرسیرجان، مرتضی جعفری از باشگاه هوادار تهران، محمدمصطفی محمدی از باشگاه مس رفسنجان، زینب زاهد نسب و افسانه مهدی‌پور از باشگاه استقلال خوزستان، فرزاد عظیمی از باشگاه تراکتور تبریز و اسماعیل گودرزی از باشگاه استقلال برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کشوری‌فرد ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش  با تاکید بر شفافیت مالی درآمدها در فوتبال اظهار کرد: خوشبختانه در سازمان لیگ هیچ پنهان کاری وجود ندارد و همه مسایل بخصوص مسایل مالی و درآمدها شفاف است و در راستای همین  شفاف سازی چند سالی است که خزانه دار سازمان لیگ نشست مشترکی با مدیران مالی باشگاه ها برگزار می کند و تمامی درآمدها و هزینه‌ها را به صورت شفاف و با ارایه سند رسمی مالی به باشگاه ها اعلام می کند. ضمن اینکه نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغات محیطی بین باشگاه ها بارها به صورت رسمی ازسوی سازمان لیگ اعلام شده است.

او ادامه داد: 75 درصد درآمد تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می شود که از این میزان 50 درآمد به صورت ثابت بین باشگاه ها تقسیم می شود. 50درصد نیز براساس رتبه بندی باشگاه ها در جدول لیگ و مستندات پرداختی به باشگاه ها تفکیک در اختیار باشگاه های ذی نفع قرارداده شده است..

دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران  در مورد درآمد بلیت فروشی هم عنوان کرد: در چند سال گذشته سازمان لیگ بلیت فروشی را در اختیار خود باشگاه ها قرارداد  نحوه تسهیم به این صورت است که از فروش بلیت 80 درصد سهم باشگاه هاست و  10% فدراسیون فوتبال، 5% سازمان لیگ ،5% هیئت فوتبال برگزار کننده سهم می برند.

در ادامه جلسه هم  کشوری‌فرد، دبیر و  شکاری، خزانه دار سازمان لیگ پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از مدیران مالی باشگاه ها را دادند که مورد استقبال باشگاه ها قرار گرفت؛ این کارگروه قرار است امور مالی باشگاه ها از جمله مسایل مربوط به بیمه، مالیات و... را با حضور نمایندگانی از سازمان های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ..و پیگیری کنند.

اسماعیل گودرزی، ذی حساب باشگاه استقلال در پایان این جلسه به سایت سازمان لیگ گفت: ابتدا ایام شهادت امام حسین(ع) را تسلیت می گویم. جلسه خوبی برگزار شد که تداوم برگزاری این نشست ها به سود مجموعه باشگاه ها،  فدراسیون و سازمان لیگ است و اشکالات کمتر خواهد شد و حساب و کتاب های طرفین دقیق تر انجام می شود و با کنترل هزینه ها، درآمدها و بهبود روش ها شرایط بهتری را هم شاهد خواهیم بود.

او یادآور شد: مقرر شد کارگروهی متشکل از مدیران مالی باشگاه ها  تشکیل شود تا برای حل مسایل باشگاه ها با نهادهایی مثل تامین اجتماعی و مالیات و... راهکار مناسب تر و بهتری از سوی باشگاه ها و سازمان لیگ ارایه شود.

افسانه مهدی پور، سرپرست بخش مالی باشگاه استقلال خوزستان در مورد این جلسه عنوان کرد: من تجربه زیادی در حیطه ورزش نداشتم، اما امروز جلسه بسیار خوبی برگزار شد و با مسئولان مالی سایر باشگاه ها آشنا شدیم که قطعا با تبادل اطلاعات و تجربیات  می توانیم برای حل مشکلات فوتبال در ارگان های مختلف  راهکارهای بهتری پیدا کنیم. اسناد مالی نیز امروز ارایه شد که بسیار مطلوب بود.

محمدتقی جعفری اقدم، مدیر مالی باشگاه هوادار تهران در پایان جلسه اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی برگزار شد که مدیران مالی سایر باشگاه ها تجربیات خود را ارائه کردند و به تجربه ما هم اضافه شدند. امسال یکی از اولین سال هایی است که اسناد مالی خیلی راحت در اختیار ما قرار گرفت و دسترسی به درآمد و هزینه بسیار سریع انجام شد و در گذشته این مساله کمی زمان بر بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر