پاریس ۲۰۲۴: المپیکی با هزینه‌های نجومی و بلیت‌هایی از ۲۶ تا ۱۰۶۸ دلار!

هفته آینده، پاریس پس از ۱۰۰ سال بار دیگر میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود. این رویداد عظیم ورزشی، با حضور ورزشکاران از ۲۰۶ کشور جهان، بدون شک پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ نیز خواهد بود.

فرانسه برای آماده‌سازی در المپیک هزینه‌های زیادی در بخش‌های مختلف مانند زیرساخت‌ها و امنیت داشته است.

به گزارش فارس، بازی‌های المپیک پاریس از چند روز دیگر آغاز خواهد شد و ورزشکاران 206 کشور جهان برای رسیدن به مدال این آوردگاه مهم با هم رقابت خواهند کرد.

از آخرین باری که پاریس 100 سال پیش میزبان المپیک بود، خیلی چیزها تغییر کرده است. بر اساس گزارش «نگاهی به هزینه‌های المپیک» در مرکز مطالعات المپیک، در سال 1924، 44 کشور در آن زمان رکورددار بازی‌ها بودند که هزینه آن حدود 10 میلیون فرانک برآورد شد. امسال 206 کشور ورزشکاران را برای کسب مدال طلا به پاریس می‌فرستند و کشور میزبان حدود 8.2 میلیارد دلار برای آماده.سازی هزینه کرده است.

براساس گزارش WalletHub، هزینه تخمینی المپیک امسال 8.2 میلیارد دلار است، اگرچه سایر رسانه‌ها هزینه کل را تا 10 میلیارد دلار تخمین زده‌اند. با این حال، این رقم در واقع کمتر از سایر بازی‌های تابستانی اخیر است.

پس از تعدیل ارقام تورم، MarketWatch در سال 2021 گزارش داد که توکیو 2020 گرانترین بازی‌های المپیک تابستانی با هزینه تخمینی 20 میلیارد دلار بوده و پس از آن المپیک لندن با 17.1 میلیارد دلار و ریودوژانیرو با 15.6 میلیارد دلار قرار دارند.

 براساس این گزارش، WalletHub تخمین می‌زند که 3.2 میلیارد دلار برای زیرساخت‌ها هزینه شده که شامل دو استادیوم جدید ساخته شده برای بازی‌ها می‌شود: مرکز ورزش های آبی المپیک و آدیداس آرنا. ساخت مرکز ورزش‌های آبی المپیک پاریس 204 میلیون دلار هزینه داشته و می‌تواند 6000 نفر را در خود جای دهد. این مکان میزبان غواصی، شنای همزمان و برخی رویدادهای واترپلو خواهد بود.

آسوشیتدپرس گزارش داد که ساخت آدیداس آرنا 150 میلیون دلار هزینه داشته و می تواند میزبان 9000 تماشاگر برای مسابقات بدمینتون، ژیمناستیک ریتمیک و وزنه‌برداری باشد.

در خصوص استادیوم استید دو فرانس، در سال 2023 روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد که دولت فرانسه ارزش این استادیوم را در سال 2021 مبلغ 647 میلیون یورو برآورد کرده که امروز حدود 705 میلیون دلار است. سایت کمیته بین‌المللی المپیک گزارش داد که بزرگترین استادیوم کشور فرانسه، استید دو فرانس در اصل برای جام جهانی فوتبال 1998 ساخته شد و گنجایش 80 هزار تماشاگر را دارد.

از آن زمان تاکنون، این مکان محل برگزاری چندین مسابقات مهم ورزشی مانند یورو 2016 و جام جهانی راگبی 2007 و 2023، و کنسرت‌های هنرمندان بزرگی مانند بیانسه و سلن دیون بوده است. این استادیوم میزبان مراسم اختتامیه المپیک پاریس خواهد بود.

* اعلام هزینه‌های بلیت افتتاحیه المپیک برای تماشاگران

تماشاگران می‌توانند انتظار داشته باشند که بین 98 تا 2945 دلار برای بلیت مراسم افتتاحیه در رود سن هزینه کنند. این رودخانه همچنین مرکز پروژه 1.5 میلیارد دلاری پاکسازی شهر است که هم برای مراسم افتتاحیه و هم برای میزبانی سه رویداد شنا در فضای باز تکمیل شد.

تقریبا نیمی از بلیت‌های رزرو شده برای عموم 50 یورو یا کمتر قیمت دارند و بیش از یک میلیون بلیت با قیمت 24 یورو یا حدود 26 دلار فروخته می‌شود. گران‌ترین بلیت‌ با قیمت 980 یورو یا 1068 دلار برای هر المپیک ذکر شده‌ است.

همچنین اعلام شده دولت فرانسه 348 میلیون دلار برای امنیت بازی‌ها هزینه کرده است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر