سقف بودجه؛ لطیفه‌ای تکراری در لیگ برتر!

قانون سقف بودجه که فصل گذشته جنجال‌های زیادی را به پا کرد، قرار است دوباره در لیگ بیست و چهارم اجرا شود. اما به نظر می‌رسد این قانون بیشتر به یک شوخی تکراری شبیه باشد تا راه حلی برای مشکلات مالی باشگاه‌ها.

قانون سقف بودجه که فصل گذشته تقریبا همه باشگاه ها را به جان هم انداخت قرار است فصل آینده هم مثلا اجرایی شود اما این قانون بیشتر شبیه شوخی بی نمک و تکراری است.

به گزارش فارس، فصل گذشته فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قانونی به نام سقف بودجه مصوب کرد و حتی اعلام شد هر باشگاهی که سقف بودجه را رعایت نکند ممکن است 3 بر صفر بازنده شود!

برخی باشگاه ها تلاش کردند به قانون سقف  بودجه متعهد بمانند اما سرمربیان همین باشگاه ها از جمله جواد نکونام به شدت به این رویه مدیریت باشگاهش معترض شدند و حتی کار به جایی رسید که او گفت کاش سقف را رد می کردیم ولی بازیکنان مد نظرمان را جذب می کردیم.

تقریبا تمامی باشگاه ها نیز علیه یکدیگر در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت کردند! انرژی و وقت زیادی از اهالی فوتبال گرفته شدو در نهایت باشگاه هایی که سقف بودجه را رعایت نکردند با کسر امتیاز مواجه شدند و سپس این امتیازها نیز به آنها بازگردانده شد.

برای بیست و چهارمین دوره لیگ برتر نیز  قانون سقف بودجه مصوب شده و قرار است که اجرایی شود و این مرتبه باشگاه هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان که در لیگ نخبگان اسیا حضور دارند می توانند حدود 425 میلیارد تومان برای جذب بازیکنان و کادرفنی خود هزینه کنند.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که سقف بودجه این فصل هم برای دور زدن و عبور کردن تعیین شده است! زیرا همین دیروز رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد که یک باشگاه 68 میلیارد تومان برای جذب یک بازیکن پول داده است.

استقلال هم مدعی شد حردانی حتی حاضر به تمدید قرارداد با دو برابر دستمزد فصل گذشته اش نشده است! با این گفته ها و ادعاها مشخص می شود که این فصل هم قانون سقف بودجه لطیفه ای بیش نیست! قانونی است که باشگاه ها بتوانند به شیوه های مختلف آن را دور بزنند.

فصل گذشته قرارداد یک بازیکن ملی پوش در یک باشگاه رقمی در حدود 13میلیارد تومان ثبت شده بود در واقع یک چهارم دستمزد واقعی اش! این فصل نیز قانون سقف بودجه برای دور زدن با شیوه های جدید تعیین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر