فوسایچی پگاسوس؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!(+عکس)

فوسایچی پگاسوس یک اسب تروبرد است که در سال ۲۰۰۰ برنده «دربی کنتاکی» شد و بعد از آن در حراج اسب‌ها با قیمت ۷۰ میلیون دلار به شرکت ایرلندی پرورش اسب تروبرد به نام «کولمور استاد» فروخته شد.

برخی از حیوانات خانگی به دلیل ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که پرورش می‌دهند با قیمت‌های بسیار گزافی خرید و فروش می‌شوند؛ قیمت‌هایی که گا‌ها حتی از گرانترین نقل و انتقالات فوتبالی نیز بیشتر است. از جمله می‌توان به عنوان مثال به یک ماستیف تبتی اشاره کرد که نزدیک به 100 میلیارد تومان ارزش پیدا کرده و مالک آن یک فرد هندی است. 

به گزارش راز بقا، اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حیوانات خانگی صرفا شامل سگ‌ها و گربه‌ها که شهرت بیشتری به عنوان حیوانات خانگی دارند نیستند بلکه برخی دیگر از حیوانات خانگی هستند که اتفاقا محبوبیت زیادی دارند. از جمله این حیوانات خانگی اسب‌ها هستند.

 اسب‌ها ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارند و برخی نژاد اسب‌ها و حتی اسپرم‌های آن‌ها در راستای تولید نژاد‌هایی با ویژگی‌های خاص گا‌ها با قیمت‌های گزافی مبادله می‌شوند که هر انسانی را شوکه می‌کند. 

«فوسایچی پگاسوس»؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!

اسب تروبرد 

یکی از نژاد‌های مشهور اسب در جهان نژاد اسب «تروبرد» است که بیشیتر به خاطر استفاده از آن در مسابقات سوارکاری شهرت دارد. این اسب به چابکی و سرعت مشهور است و برای اولین بار در قرن 17 و 18 بود که در انگلستان به وجود آمد.

این اسب در واقع از تلاقی و ترکیب نژادی بین مادیان‌های بومی قرن 17 انگلستان با نریان‌های عرب وارداتی به وجود آمد و از آن موقع به بعد نژاد تروبرد انگلیسی به یکی از نژاد‌های مشهور اسب در جهان تبدیل شد. در واقع می‌توان گفت که شجره‌نامه تمام تروبرد‌های مدرن امروزی به سه اسب نر که در قرن 16 و 17 وارد انگلستان شدند و 74 مادیان انگلیسی و شرقی ختم می‌شود. 

«فوسایچی پگاسوس»؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!

تروبرد‌ها از آن زمان به بعد به ویژه در قرن 18 تقریبا در تمامی دنیا پخش شدند و از جمله به اروپا، استرالیا، ژاپن و آفریقای جنوبی و سایر کشور‌ها راه یافتند. همچنین در سال 1730 این نژاد اسب وارد ایالات متحده شد. اسب تروبرد بیشتر اسب کورس است، اما در رشته‌هایی مثل پرش، درساژ، چوگان، زببایی و شکار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طرف دیگر در راستای ارتقای برخی ویژگی‌ها با سایر اسب‌ها نیز ترکیب نژادی شده است. 

ویژگی‌های تروبرد

به گزارش راز بقا؛ تروبرد‌ها معمولا بین 157 تا 173 سانتیمتر قد دارند و رنگ آن‌ها غالبا به رنگ کهر، قهوه‌ای تیره، کرنگ، مشکی و خاکستری است. البته رنگ‌های دیگری نیز وجود دارند، اما معمولا این رنگ‌های اصلی ترجیح داده می‌شوند. به عنوان مثال رنگ اسب تروبرد سفید نیز وجود دارد، اما بسیار نادر است.

اسب تروبرد خوب و سر حال دارای گردنی بلند، سر اسکنه مانند، سینه عمیق، جلوگاه بلند، کپل کوتاه، ران‌های قوی و عضلانی و البته بدنی ظریف و ساق‌های بلند است. آن‌ها از نژاد اسب‌های خونگرم محسوب می‌شوند. 

«فوسایچی پگاسوس»؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!

فوسایچی پگاسوس؛ گران‌ترین حیوان دنیا

«فوسایچی پگاسوس» در واقع نام یک اسب از نژاد «تروبرد» است که با نام مالک ژاپنی آن یعنی «فوسائو» شناخته می‌شود. اما چرا این اسب اینقدر مشهور است؟ دلیل آن به قیمتی بر می‌گردد که این اسب با آن معامله شده است.

فوسایچی پگاسوس یک اسب تروبرد است که در سال 2000 برنده «دربی کنتاکی» شد و بعد از آن در حراج اسب‌ها با قیمت 70 میلیون دلار به شرکت ایرلندی پرورش اسب تروبرد به نام «کولمور استاد» فروخته شد. این شرکت از طریق بازوی مسابقه‌ای خود یعنی شرکت «بالیدویل» توانسته قهرمان‌ها و اسب‌های زیادی را در سطح جهانی معرفی کند. 

«فوسایچی پگاسوس»؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!

«فوسایچی پگاسوس» در سال 1997 در آمریکا متولد شد و در یک سالگی توسط فردی به نام «فوسائو سکیگوچی» با قیمت 4 میلیون دلار خریداری شد. نام این اسب ترکیبی از نام مالک این اسب یعنی «فوسائو» و کلمه ژاپنی «ایچی» به معنای شماره 1 یا بهترین است. نیمه دوم نام اسب نیز اشاره به یک اسب اسطوره‌ای بالدار یونانی به نام «پگاسوس» دارد.

 شهرت فوسایچی پگاسوس به خاطر پیروزی در مسابقه «دربی کنتاکی» در سال 2000 با یک زمان قابل توجه بود. این اسب توانست با 2 ساعت و 1 دقیقه و 12 ثانیه فاتح دربی کنتاکی شود و تبدیل به هفتمین زمان سریع تاریخ دربی کنتاکی شود. در زمان مرگ فوسایچی در سال 2023 این زمان دهمین زمان سریع مسابقه بود. 

فوسایچی پگاسوس در سال 2000 با قیمت 70 میلیون دلار معادل 35 میلیون پوند به شرکت ایرلندی پرورش اسب به نام «کولمور استاد» فروخته شد. رکورد قبلی برای یک اسب نر بود که با نام «شریف دَنسر» در سال 1983 به قیمت 40 میلیون دلار معامله شده بود.

فوسایچی بعد از شرکت در چندین مسابقه در شیلی و اروگوئه و همچنین تولید فرزندانی برنده در مسابقات مختلف، در سال 2020 بعد از فصل جفت‌گیری بازنشسته شد و در تاریخ 23 می 2023 در سن 26 سالگی به دلیل عوارض ناشی از کهولت سن از دنیا رفت. 

«فوسایچی پگاسوس»؛ اسبی مشهور به رعد و برق که قیمت آن از مسی و رونالدو بیشتر است!

گفتنی است که لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال در سال 1402 راهی فوتبال آمریکا شد و با تیم اینترمیامی که متعلق به دیوید بکهام است قراردادی به مدت دو سال و نیم امضا کرد. بر اساس نوشته رسانه‌ها دستمزدی که لیونل مسی از تیم اینترمیامی دریافت خواهد کرد حدود 150 میلیون دلار برای کل قراردادش است که معادل سالی 60 میلیون دلار است. این در حالیست که فوسایچی پگاسوس در سال 2000 با قیمت 70 میلیون دلار فروخته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان