حیوان گزیدگی در مهاباد ۱.۵ برابر شد

رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد : اغلب سگ گزیدگی ها مربوط به قسمت های تحتانی بدنی و هچنین مواردی شامل سر و صورت نیز بوده است.

رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال 250 مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که 1.5 برابر مدت مشابه سال گذشته است.
 
رسول خلیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 80 درصد حیوان گزیدگی ها در سطح شهرستان مربوط به سگ گزیدگی سگ های ولگرد بوده که صاحبان آنها کنترل بر روی آن ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب خطری برای سلامت شهروندان است، اضافه کرد: 60 درصد سگ گزیدگی در مناطق شهری و 40 درصد دیگر مربوط به مناطق روستایی بوده است.
 
رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد ادامه داد: اغلب سگ گزیدگی ها مربوط به قسمت های تحتانی بدنی و هچنین مواردی شامل سر و صورت نیز بوده است.
 
خلیلی با بیان اینکه برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تزریق کرده اند، اظهار کرد: چنان چه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود، احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.
 
وی گفت: شهروندان در مواجهه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن 04442240202 تماس بگیرند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان