وزیر دفاع کره جنوبی: در صورت استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای، به عمر حکومت اون پایان خواهیم داد

وزیر دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اذعان کرد که «اگر کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، پاسخ ما به‌عنوان متحد آمریکا، پایان رژیم حاکم در کره شمالی را رقم خواهد زد».

کره جنوبی روز گذشته در بیانیه‌ای خطاب به پیونگ‌یانگ اعلام کرد که در صورت استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای، رژیم «کیم جونگ اون» با نابودی مواجه خواهد شد.

به گزارش فارس؛ وزیر دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اذعان کرد که «اگر کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، پاسخ ما به‌عنوان متحد آمریکا، پایان رژیم حاکم در کره شمالی را رقم خواهد زد».

پیش‌ازاین، پیونگ‌یانگ در واکنش به همکاری‌های نظامی و هسته‌ای کره جنوبی و ایالات متحده، نسبت به حمله هسته‌ای پیشگیرانه برای دفاع از قلمرو خود در شبه‌جزیره کره، هشدار داده بود. کره شمالی اخیراً علی‌رغم مخالفت‌های شورای امنیت سازمان ملل، آزمایش موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.

در ماه‌های اخیر، همکاری‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. هفته گذشته، بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در دیدار خود با «یون سوک‌یول» همتای کره‌ای خود، بر استفاده آمریکا از تمامی قابلیت‌های نظامی و هسته‌ای برای دفاع از کره جنوبی تأکید کرده بود. علاوه بر این، دو کشور ایالات متحده و کره جنوبی از امضای «دستورالعمل‌های بازدارندگی هسته‌ای و عملیات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره» خبر داده بودند.

وزارت دفاع کره شمالی در واکنش به گسترش روابط نظامی و هسته‌ای سئول و واشنگتن، این دو کشور را «متخاصم» توصیف و اعلام کرده بود که آمریکا و کره جنوبی برای افزایش روابط هسته‌ای خود، «بهای سختی» پرداخت خواهند کرد.

پس از امضای معاهده «دفاع متقابل» بین کره شمالی و روسیه، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش‌یافته است. کره جنوبی همکاری‌های نظامی خود با آمریکا و ژاپن را افزایش داده و از به‌کارگیری سلاح‌های جدید لیزری برای نشانه‌گیری پهپادهای کره شمالی خبر داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر