تامین اجتماعی: ادعای دریافت ۹۱ هزار میلیارد تومان وام بانکی کذب است

معاون مالی سازمان تأمین اجتماعی ضمن تکذیب این خبر گفت: در دو سال گذشته فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان وام موقت برای رفع مشکلات نظام سلامت دریافت شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تکذیب اخباری درباره دریافت 91 هزار میلیارد تومان وام بانکی توسط این سازمان گفت: به اطلاع بیمه‌شدگان و بازنشستگان می‌رساند همان‌گونه که پیشتر نیز مدیرعامل محترم سازمان اعلام کرده بود، از ابتدای سال 1402 هیچ‌گونه تسهیلاتی برای پرداخت مستمری بازنشستگان دریافت نشده است.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی حسینی افزود: صورت‌های مالی و تسهیلات دریافتی سازمان‌ تأمین‌اجتماعی با حسابرسی سازمان حسابرسی کل کشور در دسترس همگان قرار داشته و در سنوات گذشته و از سال‌های 1394 تا پیش از سال 1401، به علت استقراض بی‌رویه از نظام بانکی، سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر 115 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته تا جایی که در برخی رسانه‌ها از این سازمان به عنوان اَبَربدهکار نظام بانکی یاد شده بود. با تدابیر دوره مدیریتی جدید در دولت مردمی سیزدهم و تأدیه بدهی تاریخی دولت به این سازمان، 106 هزار میلیارد تومان از این بدهی انباشته به‌عنوان بزرگ‌ترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی تسویه شد تا تنها حدود هشت هزار میلیارد از این بدهی ایجادی  مربوط به دوران گذشته باقی بماند. لاجرم این بدهی باقیمانده ناشی از استقراض بی‌رویه قبلی به‌صورت روتین سه ماهه تمدید شده تا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته همین بخش اندک نیز با ریل‌گذاری که در ایجاد درآمد پایدار برای سازمان ایجاد شده، تسویه گردد.

معاون مالی تأمین‌اجتماعی افزود؛ در طول دو سال گذشته نیز همان‌طور که مدیرعامل سازمان اعلام کرده بود؛ صرفاً یک خط اعتباری موقت به میزان 10 همت به‌منظور رفع مشکلات نظام سلامت کشور و پرداخت مطالبات بخش درمان دریافت شده است. لذا ارقام اعلامی در ادعای مذکور کاملاً کذب، غیرکارشناسی و غیرواقعی بوده و به نظر می‌رسد نویسندگان این مطلب و بازنشردهندگان آن از جمله یکی از کانون‌های‌ به ظاهر صنفی که در غرض‌ورزی سیاسی و نادیده انگاشتن تلاش‌های بیش از 70 هزار نفر از همکاران این سازمان سابقه مشخصی دارد؛ عجولانه و با اغراض سیاسی تلاش داشتند تا گزارش‌های فصلی یا ماهانه بانک مرکزی را تجمیع کرده و با اعلام ارقام عجیب و غیرواقعی به‌عنوان بدهی این سازمان به نظام بانکی، با قلب واقعیت، دستاوردهای دولت شهید جمهور آیت‌الله رییسی را تخریب کنند.

بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، حسینی در پایان گفت: با تلاش همه همکاران در دوره مدیریت سه سال اخیر، سیاست آینده‌سوزی و دریافت بی‌رویه تسهیلات بانکی که در گذشته برای پرداخت حقوق بازنشستگان به‌صورت ماهانه صورت می‌گرفت از نیمه دوم سال 1401 متوقف شده و از سال 1402 نیز نه‌تنها هیچ‌گونه تسهیلاتی به این منظور دریافت نشد، بلکه با تسویه بیش از 106 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مربوط به دوران گذشته و تأمین منابع پایدار تلاش شده تا رویکرد آینده‌سوزی گذشته با رویکرد آینده‌سازی در صندوق جایگزین شده و ان‌شاءالله این مسیر تداوم خواهد داشت. فلذا این جنس غرض‌ورزی‌های سیاسی و ایجاد شبهات آماری که به‌صورت کذب و غیرحرفه‌ای انجام شده، به واقعیت تحولی تسویه بدهی بی‌نظیر این سازمان و جلوگیری از استقراض در این سازمان لطمه‌ای وارد نخواهد کرد و تلاش کم‌نظیر همکاران این سازمان در جبران کسری نقدینگی و توقف روند استقراض بی‌رویه به‌عنوان اقدامی تاریخی ثبت خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر