ودران کیوسفسکی، دروازه‌بان بوسنیایی، در آستانه پیوستن به استقلال

باشگاه استقلال در راستای تقویت خط دروازه‌ خود، در آستانه جذب ودران کیوسفسکی، دروازه‌بان ۲۹ ساله‌ی اهل بوسنی و هرزگوین قرار دارد.

 یکی از اهداف مدنظر باشگاه استقلال در فصل نقل‌وانتقالات تقویت این تیم در خط دروازه است و اصلی‌ترین گزینه مدیران این باشگاه دروازه‌بانی از کشور بوسنی و هرزگوین.

به گزارش تسنیم، باشگاه استقلال از ابتدای نقل‌وانتقالات سراغ جذب دروازه‌بان خارجی رفت. یکی از گزینه‌های آبی‌ها ودران کیوسفسکی از کشور بوسنی و هرزوگوین است که حتی گفته می‌شود باشگاه استقلال با این دروازه‌بان قرارداد نیز امضا کرده است.

کیوسفسکی در مقدونیه به دنیا آمده، ولی در حال حاضر دروازه‌بان بوسنی و هرزگوین است. او فوتبالش را از باشگاه ژلیزنیچار بوسنی آغاز کرد و در سال 2005 عضو آکادمی جوانان این تیم شد و در تمام رده‌های پایه حضور یافت. کیوسفسکی سابقه چند عنوان قهرمانی و معرفی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ در کشور بوسنی را دارد.

آمارها نشان می‌دهد این دروازه‌بان در دو فصل اخیر در لیگ برتر مقدونیه در تیم  استروگای این کشور حضور داشت که برای اولین بار در تاریخ این باشگاه قهرمانی لیگ را به دست آورد و در جام حذفی نیز قهرمان شدند. کیوسفسکی دو فصل به‌عنوان بهترین گلر انتخاب شد. کیوسفسکی در فصل 24-2023 در 30 بازی که به میدان رفت، در 12 بازی دروازه‌اش را بسته نگه‌ داشت و توانست کلین‌شیت کند. او به همراه استروگا در بازی‌های مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در هشت بازی دو کلین‌شیت داشت و در نهایت به‌عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ مقدونیه معرفی شد. استروگا سیستم هجومی را به نمایش می‌گذاشت و در 33 بازی 56 گل زده را ثبت کرد.

دروازه‌بان خارجی مدنظر استقلال دو فصل بد و سختی را در سال‌های 2019 و 2020 پشت سر گذاشت، چرا که باشگاه ژلیزنیچار با انتقال او به لیگ ترکیه مخالفت کرد و در نهایت در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود. کیوسفسکی بعدها به  تیم ولس موستار رفت و به مقام سومی دست یافت و به صعود این تیم به لیگ کنفرانس کمک کرد. پیش از این دو فصل، کیوسفسکی در تیم ژلیزنیچار بوسنی در 33 بازی 9 کلین‌شیت را ثبت کرده بود و در لیگ اروپا نیز از چهار مسابقه تنها در یک بازی موفق به کلین‌شیت شد.

کیوسفسکی طی فصل 18-2017 در 30 بازی 11 بار موفق به کلین‌شیت شد و در جام حذفی و لیگ اروپا از هفت دیداری که درون دروازه تیمش بود، هفت بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا از مجموع 41 بازی فصل، 18 کلین‌شیت را ثبت کرده باشد.

ودران کیوسفسکی سابقه بازی در تیم‌های ملی فوتبال زیر 17 سال، زیر 19 سال و زیر 21 سال بوسنی و هرزگوین را دارد و در سال‌های 2018 و 2019 به تیم ملی بزرگسال نیز دعوت می‌شد که 12 دیدار ذخیره آسمیر بگوویچ و ابراهیم شهیچ بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر