سی ان ان : دریافت اطلاعات از برنامه ایران برای قتل ترامپ / وزارت خارجه ایران : قصد حمله مسلحانه به ترامپ نداریم

وزارت خارجه ایران : هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد ایران برای چنین اقدامی را قویا رد می‌کنیم.

 سی ان ان مدعی شد دولت امریکا اطلاعات امنیتی درباره برنامه ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده بود. در واکنش وزارت خارجه ایران وجود برنامه ای برای حمله مسلحانه به ترامپ را تکذیب کرد.

به گزارش عصرایران، این خبر در حالی منتشر می شود که روز شنبه گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا در یک نشست انتخاباتی در حال سخنرانی بود که با شلیک گلوله از سوی یک مهاجم روبه رو شد. ترامپ از این حادثه جان سالم به در برد.

 شبکه امریکایی سی ان ان روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت دولت امریکا در هفته های اخیر، از یک منبع ، اطلاعات امنیتی درباره برنامه ایران برای ترور ترامپ دریافت کرد. هنوز مشخص نیست آیا  جزئیات این موضوع از سوی دولت امریکا در اختیار ستاد انتخاباتی ترامپ نیز قرار داده شده است یا نه.

  سی ان ان افزود هیچ نشانه ای از ارتباط جوان 20 ساله عامل شلیک به سمت ترامپ در روز شنبه گذشته با خبر جدید وجود ندارد.
این شبکه به نقل از منبع آگاه که نام آن را اعلام نکرد افزود:"چیزی وجود ندارد که نشان داد توماس ماثیو کروکس که تلاش کرد رئیس جمهور سابق ترامپ را به قتل برساند با توطئه علیه ترامپ مرتبط است".

ترامپ بعد از ترور روز شنبه

ترامپ بعد از ترور روز شنبه

سی ان ان همچنین نوشت حادثه ای که می توانست در روز شنبه گذشته به کشته شدن ترامپ منجر شود شکاف های امنیتی را نشان داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ هم در واکنش به این خبر سی ان ان اعلام کرد به جزئیات امنیت رئیس جمهور ترامپ نمی پردازد و همه سوالات باید به سازمان سرویس سری (مسوول امنیت ترامپ) ارائه شود.

سخنگوی سرویس سری امریکا که مسوول امنیت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را برعهده دارد در بیانیه ای گفت سازمان سرویس سری به تازگی توانمندی ها و امکانات پیشگیرانه ای را برای امنیت رئیس جمهور سابق (ترامپ) اضافه کرده است.

افراد مطلع به سی ان ان گفته اند مسوولان سرویس سری بارها به ستاد ترامپ درباره برگزاری تجمع های انتخاباتی در فضای باز هشدار داده بودند چرا که خطرات زیادی دارد.

 

 سخنگوی وزارت خارجه ایران  : تکذیب قصد ایران برای حمله مسلحانه به ترامپ

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخی گزارش‌های ادعایی در یکی از رسانه‌های آمریکایی پیرامون نقش ایران در حمله مسلحانه اخیر به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پیگرد قضایی ترامپ به دلیل نقش مستقیم او در جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم است، اما هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد ایران برای چنین اقدامی را قویا رد می‌کند و چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران

دفتر ایران در سازمان ملل : ایران مسیر حقوقی را علیه ترامپ انتخاب کرده

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد (نیویورک) در پی برخی گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: این اتهامات بی اساس و مغرضانه است.

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ اعلام کرد: «این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است. از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که بخاطر صدور دستور ترور سردار (قاسم) سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر