هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو غیر از ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

اعضای ناتو هزینه‌های دفاعی خود را در دو سال گذشته، احتمالاً به دلیل درگیری های جاری در اوکراین و اخیراً در اسرائیل، به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

اعضای غیرآمریکایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با افزایش تنش پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، هزینه های دفاعی خود را افزایش دادند. اینفوگرافی زیر درصد تغییر سالانه هزینه های دفاعی در بین اعضای ناتو (به استثنای ایالات متحده) را از سال 2012 به صورت واقعی به تصویر می کشد.

هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو غیر از ایالات متحده از سال 2012 تا 2024 + اینفوگرافی

افزایش هزینه های دفاعی اعضای غیرآمریکایی ناتو

به گزارش روزیاتو، اعضای ناتو هزینه‌های دفاعی خود را در دو سال گذشته، احتمالاً به دلیل درگیری های جاری در اوکراین و اخیراً در اسرائیل، به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

23 عضو از 32 عضو ناتو در حال حاضر حداقل سطح هزینه دفاعی سالانه که 2٪ از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو این پیمان است را تقبل می کنند. این میزان نسبت به 10 کشور عضو در سال 2023 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو غیر از ایالات متحده از سال 2012 تا 2024 + اینفوگرافی

اکثر این هزینه ها برای تامین مالی نیروها خواهد بود. همچنین شامل پرداخت حقوق بازنشستگی، هزینه های عملیات های حفظ صلح و اقدامات بشردوستانه و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) می شود.

علیرغم رشد هزینه‌های اعضای غیرآمریکایی، آمریکا همچنان مهم‌ترین کمک کننده به بودجه ناتو است. در سال 2023، ایالات متحده 860 میلیارد دلار توسط کشورهای عضو در سازمان خرج شده است که 68 درصد از کل هزینه ها را تشکیل می دهد. این میزان بیش از 10 برابر بیشتر از کشور دوم یعنی آلمان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر