شکایت و عصبانیت اتحادیه فوتبال فرانسه علیه توهین‌های نژادپرستانه آرژانتینی‌ها

این اتحادیه ضمن محکوم کردن توهین‌های نژادپرستانه بازیکنان آرژانتین، به فیفا شکایت کرد

اتحادیه فوتبال فرانسه با انتشار اطلاعیه‌ای از تنظیم شکایت‌نامه‌ای به «فیفا» علیه توهین بازیکنان تیم ملی آرژانتین به ملی‌پوشان فرانسوی خبر داد.

به گزارش العربیه فارسی، بامداد دوشنبه ویدیویی از جشن قهرمانی بازیکنان آرژانتین پس از فتح کوپا آمریکا در اتوبوس «آلبی سلسته» منتشر شد که بازیکنان را در حال خواندن شعر نژادپرستانه‌ای علیه بازیکنان فرانسه نشان می‌داد.

در بخشی از این شعر آمده است: «آنها برای فرانسه بازی می‌کنند اما همه از آنگولا آمده‌اند.» در ادامه می‌خوانند: «آنها همجنسگرا هستند. مادرش نیجریه‌ای است، پدرش کامرونی، روی کاغذ ملیتش فرانسوی!»

تیم ملی آرژانتین دوشنبه با پیروزی 1 بر صفر مقابل کلمبیا برای شانزدهمین بار قهرمان رقابت‌های کوپا آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، پس از انتشار ویدیو که به وضوح به اصالت کیلیان امباپه [پدر امباپه اصالتی آنگولایی دارد] و دیگر بازیکنان فرانسوی توهین می‌شود، اتحادیه فوتبال فرانسه ضمن محکوم کردن توهین‌های نژادپرستانه بازیکنان آرژانتین، تصمیم گرفت به فیفا شکایت کند.

فدراسیون فوتبال فرانسه همچنین نامه‌ای به فدراسیون فوتبال آرژانتین ارسال خواهد کرد تا دفاعیات‌ آنها درباره این اتفاق را منتقل کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه که ر‌وز گذشته با بازنشر کردن ویدیو توهین‌های بازیکنان آرژانتین را تاسف بار خوانده بود، پیگیر این پرونده شده و با فدراسیون فوتبال این کشور در تعامل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر