هشدار رهبر حزب الله: به اهداف جدید اسرائیل حمله می کنیم

اسرائیل گفته که آمادگی های لازم را برای عملیات گسترده تر در جنوب لبنان انجام داده اما هنوز تصمیمی به آغاز جنگ نگرفته؛ حزب الله نیز گفته که خواهان جنگ گسترده با اسرائیل نیست اما برای آن آماده است.

"سید حسن نصرالله" رهبر حزب الله لبنان روز چهارشنبه با اشاره به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی لبنانی در اثر حملات روزهای اخیر اسرائیل گفت، اگر اسرائیل به هدف قرار دادن غیرنظامیان در لبنان ادامه دهد، حزب الله به اهداف جدید اسرائیل حمله خواهد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، به گفته رسانه های دولتی و منابع امنیتی، 5 غیرنظامی، همگی سوری و از جمله 3 کودک، در حملات اسرائیل به لبنان در روز سه شنبه و حداقل 3 غیرنظامی لبنانی در حملات روز دوشنبه اسرائیل به لبنان کشته شده اند.

اسرائیل گفته است که شبه نظامیان حزب الله و زیرساخت های لبنان را هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد؛ اما این ادعاهای اسرائیل با وجود کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی در غزه از نظر بسیاری از ناظران محل تردید جدی است.

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز عاشورا/ بیروت/ رویترز

هشدار رهبر حزب الله: به اهداف جدید اسرائیل حمله می کنیم

نصرالله در اظهاراتی که طی یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز عاشورا ارائه شد، گفت: "ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک به سمت شهرک‌هایی که قبلا هدف قرار نگرفته‌اند، سوق می‌دهد."

حزب الله قدرتمندترین نیروی نظامی و سیاسی در لبنان، از همه مراکز جمعیتی اسرائیل به عنوان شهرک یاد می کند و اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

حزب الله همچنین اخیرا 2 مرتبه ویدئوهایی از پرواز شناسایی پهپاد "هدهد" خود بر فراز اسرائیل را منتشر کرده و در آن به تاسیسات مهم زیربنایی رژیم اسرائیل اشاره کرده که در تیررس حمله حزب الله هستند. انتشار این ویدئو موجی از واکنش ها را در پی داشت و  ناظران معتقدند این ویدئوها نشان از اشراف اطلاعاتی و عملیاتی گسترده حزب الله بر فراز یک سوم شمالی مناطق تحت کنترل رژیم اسرائیل است.

اسرائیل و حزب الله از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه، در منطقه مرزی جنوب لبنان یک درگیری محدود و کنترل شده دارند که شدت آن روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس گزارش رویترز، در لبنان بیش از 100 غیرنظامی و بیش از 300 جنگجوی حزب الله کشته شده اند (به شهادت رسیده اند) و حملات هوایی و تویخانه ای اسرائیل سطوحی از ویرانی در شهرها و روستاهای مرزی لبنان ایجاد کرده که از زمان جنگ اسرائیل و لبنان در سال 2006 مشاهده نشده است.

نصرالله وعده داد که خانه‌های ویران‌شده کامل یا جزئی زیباتر از قبل بازسازی خواهند شد.

نصرالله همچنین توانایی اسرائیل برای جنگیدن در یک جنگ تمام عیار در لبنان را مورد تردید جدی قرار داد و گفت که توانایی های نظامی اسرائیل در غزه کاهش یافته است و تاکید کرد که در صورت ورود به لبنان، تمامی تانک های ارتش اسرائیل با نابودی مواجه خواهند شد.

در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها در میان ناظران بین‌المللی افزایش یافته است که اسرائیل ممکن است عملیات نظامی خود را در لبنان گسترش دهد و خطر یک جنگ گسترده‌تر را به دنبال داشته باشد.

اسرائیل گفته است که آمادگی های لازم را برای عملیات گسترده تر در جنوب لبنان انجام داده اما هنوز تصمیمی به آغاز حمله گرفته نشده است. حزب الله نیز گفته است که خواهان جنگ با اسرائیل نیست اما برای آن آماده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر