انتشار آرشیو کامل فرآیند ساخت فراری جدیدترین فیلم مایکل مان

«مایکل مان» کارگردان سرشناس آمریکایی، آرشیو کامل فرآیند ساخت جدیدترین فیلمش «فراری» را که شامل ساعت‌ها فیلم پشت صحنه و صدها صفحه یادداشت، استوری‌بورد و فیلمنامه است، به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد.

«مایکل مان» کارگردان سرشناس آمریکایی، آرشیو کامل فرآیند ساخت جدیدترین فیلمش «فراری» را که شامل ساعت‌ها فیلم پشت صحنه و صدها صفحه یادداشت، استوری‌بورد و فیلمنامه است، به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، «مایکل مان» به عنوان یکی از دقیق‌ترین نویسنده‌ها و کارگردانان سینمای آمریکا شناخته می‌شود، فیلمسازی که سخت‌گیری و ویژگی‌های او آثار کلاسیکی مانند «سارق»، «شکارچی انسان»، «آخرین موهیکان» و «مخمصه» را به ارمغان آورده است.

سینماگران و دیگر فیلمسازان مدت‌هاست که در مورد روند ساخت آثار «مایکل مان» کنجکاو هستند و مصاحبه‌هایی این کارگردان را با دقت دنبال می‌کنند، اما هرگز دسترسی به چیزی شبیه به آرشیو مایکل مان نداشته‌اند. یک منبع آنلاین کاملاً جدید که به فیلم «فراری» جدیدترین ساخته این سینماگر اختصاص داده شده است، گنجینه از اسناد شخصی کارگردان و فیلم‌های پشت صحنه استفاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دید جامعی از روند ساخت این فیلم از فیلمنامه تا صفحه نمایش داشته باشد.

این وب‌سایت مملو از اطلاعات، مصاحبه‌ها و اسناد تولیدی است که روند کاری «مایکل مان» را در یک پروژه سینمایی روشن می کند. صحنه‌های اساسی فیلم، جزء به جزء تجزیه می‌شوند تا علاقه‌مندان به سینما بتواند نه تنها با فرآیند تصمیم گیری مان (در مورد همه چیز، از محل قرار دادن دوربین هایش گرفته تا آنچه که به بازیگران می‌گوید و تنظیم صدا)، بلکه منابع الهام او را شامل صدها صفحه از اسناد شامل مواد تحقیقاتی تاریخی، صفحات متن شرح‌داده‌شده، تفکیک شخصیت‌ها، استوری‌بردها، فهرست برداشت‌ها را بررسی می‌کند.

آرشیو مایکل مان همچنین محتوای ویدیویی فراوانی را در قالب 18 مستند ارائه می‌کند که روند کاری مان و همکارانش را از دیدگاه‌های گسترده‌ای از جمله بازیگری، طراحی تولید، فیلم‌برداری و ...توضیح می‌دهد.

به گزارش ایندی‌وایر، این آرشیو از طریق وبسایت آرشیو فراری و از تاریخ 16 جولای در اختیار علاقه‌مندان به سینما قرار گرفته است.

«مایکل مان» که ساخت فیلم‌هایی چون «مخمصه» را بر عهده داشته است، فیلم «فراری» را با اقتباس از کتاب زندگی‌نامه «مرد و ماشین» نوشته «براک یتس» (1991) ساخته است. این فیلم که در زادگاه فراری، مودنا فیلمبرداری شد، زندگی این کارآفرین ایتالیایی و یک مسابقه‌دهنده فرمول با بازی «آدام درایور» را در یک نقطه حیاتی حرفه‌ای و شخصی به نمایش می‌گذارد. «شایلین ودلی»، «گابریل لئونه»، «پاتریک دمپسی» و «جک اوکانل» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: داستان فیلم در تابستان 1957 اتفاق می‌افتد و انزو فراری راننده سابق اتومبیل‌های مسابقه‌ای در بحران و درگیر ورشکستگی شرکتی است که او و همسرش، لورا، 10 سال قبل ساخته بودند. او که فرزندش ر ا نیز از دست داده تصمیم می گیرد شانس خود در یک مسابقه 1000 مایلی در سراسر ایتالیا امتحان کند.

«فراری» سال گذشته و در هشتادمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر