شناگری که از آب می‌ترسید ۲۸ مدال المپیک گرفت!

مایکل فِلپس بدون شک بهترین المپیکی تاریخ است. شاید به‌زعم برخی کارشناسان ورزشی یوسین بولت، کارل لوئیس یا نادیا کومانچی چهره‌های خاص المپیکی باشند اما کسب ۲۸ مدال شامل ۲۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز کافی است تا در راس بهترین‌های المپیک نام این شناگر آمریکایی بدرخشد.

فوق‌ستاره شنای جهان و قهرمان بی‌بدیل المپیک در شرایطی 28 مدال این بازی‌ها را کسب کرده است که در دوران کودکی از آب می‌ترسید!
 
به گزارش ایرنا، مایکل فِلپس بدون شک بهترین المپیکی تاریخ است. شاید به‌زعم برخی کارشناسان ورزشی یوسین بولت، کارل لوئیس یا نادیا کومانچی چهره‌های خاص المپیکی باشند اما کسب 28 مدال شامل 23 طلا، 3 نقره و 2 برنز کافی است تا در راس بهترین‌های المپیک نام این شناگر آمریکایی بدرخشد.
 
فلپس نسبت به نفر دوم فهرست بیشترین مدال کسب شده توسط یک ورزشکار، 10 مدال بیشتر دارد. لاریسا لاتینینا 9 طلا، 5 نقره و 4 برنز و در مجموع 18 مدال را به نام خود ثبت کرده و به نظر نمی‌رسد در سالیان آتی ورزشکاری بتواند برای فلپس خطری از بابت شکستن رکورد ایجاد کند.
 
فلپس در 30 ژوئن 1985 در بالتیمور به دنیا آمد و پس از پیوستن به باشگاه آبی بالتیمور شمالی، وارد این ورزش شد. او پس از جدایی والدینش توسط مادر دبورا و در کنار خواهرانش هیلاری و ویتنی بزرگ شد. عملکرد او در المپیک 2004 تا 2016 باعث شد تا این شناگر آمریکایی به عنوان بهترین المپیکی تاریخ مورد توجه قرار گیرد. او رکوردهایی که در تاریخ ثبت شده بود را شکست تا به تنهایی در صدر بهترین‌ها قرار بگیرد. هرچند او در المپیک 2000 موفق نبود اما در بازی‌های 2004 توانست 6 طلا و 2 برنز را به نام خود ثبت کند. در 2008 این شناگر آمریکایی توانست 8 گردن‌آویز طلا را به تنهایی به دست آورد تا از این بابت نیز دارای یک رکورد تاریخی شود.
 
فلپس در بازی‌های 2012 موفق شد 4 طلا و 2 نقره را به تعداد مدال‌های تاریخی خود اضافه کند. او در سال 2016 و در بازی‌های ریو 5 طلا و یک نقره به دست آورد تا همچنان قدرت خود را به رخ قهرمانان المپیک بکشد و نامش را برای همیشه در تاریخ بازی‌های المپیک جاودانه سازد. مرد آمریکایی در زمان اعلام خداحافظی از ورزش حرفه‌ای، با چشمانی اشکبار به علاقه‌مندان خود ابراز احساسات کرد.
 
نکته جالب درباره فلپس این است که این شناگر آمریکایی در دوران کودکی از آب ترس داشت و حتی حاضر نبود سرش را زیر آب ببرد، اما خیلی زود بر این ترس غلبه کرد و به اسطوره‌ای دست نیافتنی و ماندگار در ورزش آبی تبدیل شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر