رده بندی رضایت مردم از دموکراسی در ۲۶ کشور جهان (+ اینفوگرافی)

رضایت از سطح دموکراسی به ویژه در کشورهای پردرآمد در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در ۹ کشور از ۱۲ کشوری که این سوال به طور مداوم طی سالیان از آنها پرسیده شده، سطح رضایت امروز کمتر از سال۲۰۲۱ است.

تقریباً نیمی از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که در سال جاری انتخابات اجرایی یا قانونگذاری برگزار کرده‌اند یا خواهند داشت. این امر باعث می‌شود تا نگاه دقیق‌تری به احساس مردم درباره نحوه عملکرد و رضایت از دموکراسی در کشورهای مربوطه داشته باشیم.

به گزارش روزیاتو، این اینفوگرافی درصد جمعیتی را نشان می‌دهد که از میزان دموکراسی در 26 کشور راضی یا ناراضی هستند. این داده‌ها از مرکز تحقیقات پیو (Pew) به دست آمده است.

رده بندی رضایت مردم از دموکراسی در 26 کشور جهان + اینفوگرافی

روش‌شناسی

در سال 2024، مرکز تحقیقات پیو در هر کدام از این کشورها بیش از 900 مصاحبه تلفنی یا حضوری انجام داد. از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد: «چقدر از نحوه کار دموکراسی در کشور مورد نظر راضی هستید – خیلی راضی، تا حدودی راضی، نه چندان راضی، یا کاملاً ناراضی؟»

کسانی که جواب ندادند از این بررسی حذف شده‌اند.

کاهش رضایت از دموکراسی

رضایت از سطح دموکراسی به ویژه در کشورهای پردرآمد در سال‌های اخیر کاهش یافته است. در 9 کشور از 12 کشوری که این سوال به طور مداوم طی سالیان از آنها پرسیده شده، سطح رضایت امروز کمتر از سال2021 است.

شش کشور کانادا، آلمان، یونان، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده به‌طور قابل ملاحظه‌ای با کاهش دو‌رقمی رضایت از دموکراسی روبه‌رو شده‌اند.

رده بندی رضایت مردم از دموکراسی در 26 کشور جهان + اینفوگرافی
رده بندی رضایت مردم از دموکراسی در 26 کشور جهان + اینفوگرافی

تفاوت‌های منطقه‌ای

اروپا

75 درصد سوئدی‌ها از دموکراسی کشور خود راضی هستند، در حالی که میزان رضایت مردم از دموکراسی در یونان تنها 22 درصد است.

آسیا و اقیانوسیه

بیش از سه‌چهارم هندی‌ها و سنگاپوری‌ها از دموکراسی در کشور خود راضی هستند، در حالی که تنها 31 درصد ژاپنی‌ها احساس مشابهی دارند.

آمریکای لاتین

بیش از دو‌سوم مردم شیلی، کلمبیا و پرو دیدگاهی منفی نسبت به دموکراسی کشور خود دارند.

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، رضایت از دموکراسی تا حد زیادی با برداشت مردم از عملکرد اقتصاد مرتبط است. علاوه بر این، دیدگاه‌ها در مورد حزب حاکم نیز بر ارزیابی دموکراسی از سوی افراد تأثیر می‌گذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر