آتش‌سوزی عمدی در نیس فرانسه / هفت عضو یک خانواده کوموری کشته شدند /۳ کودک در میان جانباختگان

به گفته شاهدی عینی شدت آتش به حدی بوده که هیچ امیدی به نجات کسی نبوده است. علاوه بر ۷ کشته حدود ۳۰ نفر از دیگر ساکنان ساختمان در اثر استنشاق دود راهی بیمارستان شدند./عکس: ماموران در حال خاموش کردن آتش

در یک آتش‌سوزی احتمالا عمدی در شهر نیس در جنوب فرانسه هفت نفر از اعضای یک خانواده کوموری‌تبار، از جمله سه کودک خردسال و یک نوجوان جان باختند.
 
به گزارش بی بی سی؛ دادستان محلی احتمال داده که آتش‌سوزی عمدی باشد چرا که تصاویر در اختیار دارند که به وضوح نشان می‌دهد که ریختن بنزین در راه پله توسط افراد نقابدار در هنگام شب باعث آتش‌سوزی شده است.
 
آتش در طبقه هفتم یک ساختمان در محله مولین نیس رخ داد.
 
به گفته شاهدی عینی شدت آتش به حدی بوده که هیچ امیدی به نجات کسی نبوده است. علاوه بر 7 کشته حدود 30 نفر از دیگر ساکنان ساختمان در اثر استنشاق دود راهی بیمارستان شدند.
 
رسانه‌های محلی می‌گویند که هفت قربانی همگی اعضای یک خانواده بودند و کودکانی که جان باختند،‌ 5، 7 و 10 ساله بودند. یک نوجوان، دو زن و یک مرد هم در آتش جان باختند. دو نفر از اعضای خانواده سعی کردند از پنجره فرار کنند اما یکی جان باخت و دیگری در وضعیت بدی است.
 
نجیم مایچا، رهبر جامعه کوموری‌ها در جنوب فرانسه گفت که این خانواده را می‌شناخته و آنها از حدود سال 2013 در نیس زندگی می‌کردند.
 
جامعه کوموری‌ها در فرانسه، مهاجران اغلب مسلمانی از جزایر کومور در جنوب شرق آفریقا هستند.
 
شهردار نیس گفت که از وزیر کشور فرانسه خواسته تا برای اطمینان از امنیت ساکنان و جلوگیری از حوادث جدید نیروهای امنیتی در محل مستقر شوند.
 
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به بریتانیا سفر کرده است در پیامی با بستگان قربانیان ابراز همدردی کرد و گفت که در کنار آنها و سایر مردم نیس است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان