دروازه‌بان بعدی پرسپولیس کیست؟ ایپاسی کامرونی یا نعمت‌اف ازبک؟

باشگاه پرسپولیس در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پر کردن جای خالی علیرضا بیرانوند است و در حال حاضر دو دروازه‌بان خارجی، یک دروازه‌بان ایرانی و یک دروازه‌بان امید در لیست این باشگاه قرار دارند.

مدیران باشگاه پرسپولیس همچنان در تلاش هستند تا با گزینه‌ای مناسب برای پر کردن جای خالی علیرضا بیرانوند به توافق برسند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیسی‌ها رفته‌رفته در حال سامان‌دادن به وضعیت فهرست خود هستند و آن‌ها در روزهای اخیر برای پر کردن جای خالی بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی با ایوب العملود و فرشاد احمدزاده به توافق رسیده‌اند. بعد از تقویت پست دفاع راست و وینگر، حالا سرخ‌پوشان پایتخت در اندیشه جذب دروازه‌بان جدید هستند و در این مسیر تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس انتخاب بهترین جانشین برای علیرضا بیرانوند است.

بیرانوند که جدایی پرماجرایی از پرسپولیس به مقصد تراکتور داشت و حتی سرخ‌پوشان علیه او شکایت به‌ثبت رسانده‌اند و پیگیر محروم‌کردن این دروازه‌بان باتجربه هستند، حالا در شرایطی به تبریز سفر کرده که پیراهن شماره یک پرسپولیس فعلاً بدون مشتری است. در حالی‌که جدایی احمد گوهری از پرسپولیس هم رسمی شده و در حال حاضر، امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی دروازه‌بانان سرخ‌پوشان هستند، رایزنی‌ها برای جذب جانشین علیرضا بیرانوند ادامه دارد و حالا نام گزینه‌های جدیدی به گوش می‌رسد.

ملی‌پوش کامرونی در رادار سرخ‌ها

مسئولان باشگاه پرسپولیس در نظر دارند که برای پر کردن جای خالی علیرضا بیرانوند به سراغ استخدام دروازه‌بان خارجی بروند و حالا پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که نام یک دروازه‌بان کامرونی به سرخ‌پوشان معرفی شده است؛ دیویس ایپاسی. دروازه‌بان 189 سانتی‌متری که تجربه 30 بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان را برای تیم ابها دارد، دوران پرفرازوفرودی را در ابها گذراند و حالا به عنوان یکی از دروازه‌بانان آزاد در بازار تابستانه نامش مطرح است.

ایپاسی که تجربه انجام 9 بازی برای تیم ملی کامرون را در کارنامه‌اش دارد، بخش مهمی از دوران فوتبال خود را در رقابت‌های باشگاهی یونان پشت سر گذاشته و در تیم‌های فرانسوی همچون اپینال، آورانچس، لورینت بی و رن بی هم تجربه بازی دارد و در دوره کوتاهی در سطح سوم فوتبال باشگاهی اسپانیا به میدان رفته است. در مجموع دوران بازی ایپاسی، این دروازه‌بان 31 ساله تجربه انجام 151 بازی در عرصه باشگاهی را در کارنامه‌اش دارد که 43 بار موفق به‌ثبت کلین‌شیت شده و 197 گل خورده هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

نام دروازه‌بان ازبک هم در میان است!

عبدالوحید نعمتوف، دروازه‌بان 23 ساله اهل کشور ازبکستان که تحت قرارداد باشگاه نسف‌قارشی ازبکستان است، دیگر گزینه جانشینی علیرضا بیرانوند محسوب می‌شود. نعمتوف در شرایطی حدود 6 ماه دیگر با تیم ازبکستانی قرارداد دارد که این دروازه‌بان جوان در فصل اخیر موفق شد در 22 بازی با پیراهن نسف‌قارشی، 9 کلین‌شیت انجام بدهد و 18 گل خورده در کارنامه او دیده می‌شود. نعمتوف که تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی ازبکستان را دارد و کاپیتان تیم ملی زیر 23 سال این کشور هم محسوب می‌شد، تمام دوران فوتبال خود را در تیم نسف‌قارشی پشت سر گذاشته است.

نعمتوف که از سال 2017 نامش وارد فهرست تیم ازبکستانی شد و از سال 2019 کار خود را در این تیم رسماً آغاز کرد و در 18 سالگی اولین بازی خود در عرصه باشگاهی را برای نسف‌قارشی انجام داد، تجربه 122 بار پوشیدن پیراهن تیم ازبکستانی را در کارنامه‌اش دارد که در این بازه زمانی، 91 گل بار توپ از خط دروازه عبدالوحید نعمتوف عبور کرده و او موفق به‌ثبت 58 کلین‌شیت شده است و 2 قهرمانی سوپرجام و 3 قهرمانی جام حذفی در کارنامه نعمتوف دیده می‌شود. نکته مهم آنکه پرسپولیسی‌ها برای جذب نعمتوف باید موفق به دریافت رضایت‌نامه او شوند و مسیر سختی برای جذب این دروازه‌بان 23 ساله دارند.

کار سخت پرسپولیسی‌ها برای جذب دروازه‌بان ایرانی

مدیران باشگاه پرسپولیس نه‌تنها به دنبال جذب دروازه‌بان خارجی هستند که نیم‌نگاهی هم به گزینه‌های داخلی دارند. در میان دروازه‌بانان فعال در فوتبال ایران، گفته می‌شود که محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی تنها گزینه‌های مدنظر پرسپولیسی‌ها هستند. اخباری تحت قرارداد باشگاه گل‌گهر است و پورحمیدی هم هنوز رسماً از تراکتور جدا نشده است. دریافت رضایت‌نامه این 2 دروازه‌بان باتجربه ماموریتی دشوار برای سرخ‌ها محسوب می‌شود و همین مسئله باعث شده تا فعلاً اولویت پرسپولیسی‌ها، استخدام دروازه‌بان خارجی باشد که باید دید سرانجام از میان گزینه‌های مطرح‌شده چه کسی در قامت دروازه‌بان جدید پرسپولیس انتخاب خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر