شناسایی پشه آئدس در چهار شهرستان هرمزگان

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این پشه در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک و جزیره کیش شناسایی شده است.

 پشه آئدس در چهار شهرستان و یک جزیره هرمزگان شناسایی شد.

به گزارش ایسنا؛ غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این پشه در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک و جزیره کیش شناسایی شده است.

 جاودان افزود: این پشه از سال 98 در استاه هرمزگان شناسایی شده است.

وی گفت: پشه آئدس ناقل بیماری تب دنگی است که تنها از طریق همین پشه منتقل می‌شود و از فردی به فرد دیگر قابل انتقال نیست.

جاودان با اشاره به اینکه بهسازی محیط بهترین راه کنترل این پشه است، افزود: تب دنگی تقریبا در استان کنترل شده است و تعداد بیماران نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا؛ پشه آئدس که تحت عنوان ببر آسیایی نیز شناخته می‌شود در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این پشه ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای از جمله تب دنگی است که در بسیاری از کشورها شیوع یافته و تلفات انسانی بسیاری نیز داشته است.

علائم نیش پشه آئدس

تب دنگی از طریق پشه‌ای تحت عنوان آئدس به انسان منتقل می‌شود که علائم آن سردرد، کمردرد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارج و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.

محل زندگی پشه آئدس

پشه آئدس که بسیار خطرناک است در بشقاب‌های زیر گلدان و گیاه بامبو و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود، زندگی می‌کند و در صورت مشاهده این پشه خطرناک نیاز است تا فاصله یک کیلومتری از مکان رؤیت آن ضدعفونی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر