فرود سخت هواپیما در فرودگاه کرمان/ مسافران آسیبی ندیدند

فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. به‌طور مثال، در ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد.

پس از بررسی‌های لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیم‌گیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد.
 
به گزارش نورنیوز؛ فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. به‌طور مثال، در 16 خرداد 1397 یک فروند ایرباس 600-300 این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد.
 
 در آن حادثه، هواپیما سه مرتبه دچار پرش (Bounce) گردید و با آنکه کادر پروازی توانایی انصراف از فرود و تلاش مجدد را داشتند، این کار را نکردند. تکرار پرش‌ها باعث برخورد دم هواپیما با باند و بروز خسارت به ناحیه انتهایی هواپیما شد. نهایتاً، هواپیمایی کشوری در گزارش خود به ضعف خلبانان در تصمیم‌گیری برخلاف آموزش‌ها اشاره کرد. هواپیما چند ماه بعد مجدداً فعال و سال بعد بازنشسته شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر