غول جدید فوتبال دنیا در راه است؛ رونمایی از بزرگترین استادیوم جهان در مراکش (+عکس)

مراکش با رونمایی از طرح "استادیوم بزرگ حسن دوم" به دنبال ساخت بزرگترین استادیوم فوتبال جهان و میزبانی از فینال جام جهانی ۲۰۳۰ است. این ورزشگاه ۱۱۵ هزار نفری با طراحی منحصر به فرد، گامی بلند در جهت توسعه زیرساخت‌های فوتبالی این کشور خواهد بود.

ورزشگاه بزرگ مراکش در صورت تکمیل می‌تواند جای ورزشگاه کره شمالی به عنوان بزرگترین استادیوم جهان را بگیرد.

اولین تصاویر از بزرگترین استادیوم فوتبال جهان با طراحی سقف باورنکردنی منتشر شده است.

به گزارش طرفداری به نقل از سان، مراکش اولین تصاویر کامپیوتری از استادیوم 115 هزار نفری خود که میزبان جام جهانی 2030 خواهد بود را منتشر کرده است. معماران این پروژه تجربه ساخت استادیوم‌های فوتبال پیشرفته را دارند. اسپانیا، پرتغال و مراکش به عنوان میزبان‌های مشترک جام جهانی 2030 انتخاب شده‌اند. سه بازی افتتاحیه به مناسبت 100 سالگی جام جهانی در اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه برگزار خواهد شد.

مراکش خواهان میزبانی از فینال این رقابت‌هاست و قصد دارد بزرگترین استادیوم فوتبال جهان را بسازد. پس از جلسه‌ای با کمیته‌های برگزارکننده، تصاویر کامپیوتری از نمای احتمالی این استادیوم خیره‌کننده به نام "استادیوم بزرگ حسن دوم" منتشر شده است. طراحی خیره‌کننده این استادیوم از "چادرهای موسمی" سنتی مراکشی الهام گرفته شده است. همچنین این استادیوم دارای صفحه‌های لایه‌ای و بافتی شبیه به درخت اقاقیا است.

این استادیوم توسط معماران پاپولوس طراحی شده است که به خاطر کارهایشان در استادیوم تاتنهام هاتسپر و استادیوم لوسیل که میزبان آخرین فینال جام جهانی در قطر بود، مشهور هستند. معماران محلی Oualalou + Choi نیز در این پروژه مشارکت دارند. استادیوم بزرگ حسن دوم در کازابلانکا واقع خواهد شد. پس از تأیید تأمین مالی عمومی در اکتبر، کارهای مقدماتی در یک سایت 100 هکتاری در شهر ال‌مانصوریا در نزدیکی فرودگاه بن سلیمان آغاز شده است.

برآورد می‌شود حدود 400 میلیون پوند برای ساخت این استادیوم پیشرفته و بهبود زیرساخت‌های اطراف آن هزینه و این ورزشگاه تا سال 2028 تکمیل شود. گفتنی است بزرگترین ورزشگاه جهان در حال حاضر استادیوم  رانگرادو مِی دِی (Rungrado may day) در کره شمالی است که گنجایش آن 114 هزار نفر است.

استادیوم بزرگ حسن دوم با ظرفیت 115 هزار نفر در مراکش
اولین تصاویر از بزرگترین استادیوم دنیا در مراکش
نمای بیرونی استادیوم بزرگ حسن دوم با ظرفیت 115 هزار نفر در مراکش
اولین تصاویر از بزرگترین استادیوم دنیا در مراکش
نمای داخلی استادیوم بزرگ حسن دوم با ظرفیت 115 هزار نفر در مراکش
اولین تصاویر از بزرگترین استادیوم دنیا در مراکش
تصویر کامپیوتری از استادیوم بزرگ حسن دوم با ظرفیت 115 هزار نفر در مراکش
اولین تصاویر از بزرگترین استادیوم دنیا در مراکش
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر