معاون وزیر ارتباطات؛

رگولاتوری: تاکنون گزارشی از اختلال سایبری در کشور نداشتیم/در حال بررسی هستیم

امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: تاکنون اختلالی در سرویس های فناوری اطلاعات در کشور نداشته ایم و گزارشی در این خصوص ارائه نشده اما همچنان در حال بررسی هستیم.

در حالی بسیاری از کشورها با اختلال سایبری در خطوط هوایی،کسب وکارهای اینترنتی و شرکتهای مخابراتی مواجه شده اند معاون وزیر ارتباطات می‌گوید تاکنون گزارشی از اختلال سایبری در کشور نداشته ایم.
 
به گزارش مهر، از صبح امروز هزاران کاربر مایکروسافت از جمله شرکت های رسانه ای، بانک ها و خطوط هوایی به دلیل اختلال با قطعی سرویس روبرو شده اند. این اختلال سایبری سراسری به لغو پروازهای بسیاری از کشورها، اختلال در شرکت های مخابراتی و مختل شدن کسب و کارهای اینترنتی منجر شده است.
 
ساعاتی پیش مایکروسافت اعلام کرد که مشغول فعالیت است تا اپ های مختلف تحت تاثیر این رویداد از جمله مایکروسافت 365 و سرویس های دیگر را دوباره فعال کند. در بخشی از بیانیه مایکروسافت آمده است؛ طبق به روزرسانی Service Health Status در صفحه اپراتور ویندوز ریشه اصلی این اختلال تغییر پیکربندی در بخشی از بار ابر رایانشی Azure بوده که باعث ایجاد وقفه بین منابع ذخیره سازی و رایانشی شد و اختلال در ارتباطات را در پی داشت. همین امر بر خدمات پایین دستی مایکروسافت 365 وابسته به این اتصال تأثیر گذاشت.
 
مایکروسافت همچنین عنوان کرده است که این مشکل بر کاربرانی که سعی در استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت 365 دارند، تأثیر می‌گذارد.به گفته این شرکت، اقداماتی برای برطرف کردن مشکل در حال انجام است.
 
به دنبال این اختلال سراسری از امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی جویا شدیم که آیا این اختلال در سرویس های فناوری اطلاعات کشور تاثیر گذاشته است یا خیر. لاجوردی در گفت و گو با مهر گفت: تاکنون اختلالی در سرویس های فناوری اطلاعات در کشور نداشته ایم و گزارشی در این خصوص ارائه نشده اما همچنان در حال بررسی هستیم.
 
وی افزود: این موضوع از آنجا که مربوط به سیستم عامل است، هنوز ابعادش مشخص نشده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر